Ce este Facebook pentru compania ta

facebook-pentru-companii
Distribuie! - Sharing is caring!

Compania ta are pagina de Facebook?

Dar nu stii ce sa scrii in postarile paginii? Si nici cum sa te apropii de oamenii care au dat like?

Ca sa intelegi mai bine cum sa folosesti pagina de Facebook a companiei tale, am scris in cele ce urmeaza despre ce este Facebook pentru utilizatori si ce este Facebook pentru compania ta.

Ce ESTE Facebook pentru tine, ca utilizator

RELATIONARE

  • tii legatura cu familia, prietenii si cunostintele
  • le spui ce se intampla in viata ta
  • vezi ce se intampla in viata lor

DIALOG/COMUNICARE

  • postarile pe subiecte de interes (fie politica, fie homeschooling sau Olivia Steer) au zeci de comentarii, iar comentatorii nu raspund numai la textul din postare, ci si la replicile celorlalti comentatori

SURSA de INFORMATII (generale)

  • nu cred ca am mai intrat pe un site de stiri online de mult timp, cred ca 2-3 ani, pur si simplu aflu de pe Facebook daca s-a intamplat ceva important, aflu din postarile celor din lista mea
  • la randul tau, prin likeurile sau distribuirile pe care le faci, ii informezi pe ceilalti

EXPRIMARE a PROPRIEI PERSOANE

  • prin ce postezi vorbesti despre propria persoana: ce muzica iti place, cu ce partid tii, care e parerea ta despre vaccinare, etc

BRAND PERSONAL

  • daca esti profesionist intr-un domeniu (notar, pictor, fotograf, etc), vorbeste in postarile de pe contul tau despre activitatea ta; astfel iti construiesti brandul personal, oamenii ajung sa te cunoasca si din perspectiva profesiei si iti cresti sansele ca oamenii sa apeleze la tine pentru serviciile tale pentru ca il/o cunosc de pe Facebook

APARTENENTA la COMUNITATI (in functie de interese)

  • comunitatile exista in grupurile de pe Facebook si se dezvolta in jurul unui interes care poate fi un hobby, profesie sau meserie, proiect, etc
  • exista foarte multe si diverse grupuri ale romanilor de pe Facebook:
    grupul romanilor din Spania,
    grupul stapanilor de beagle,
    grupuri de parinti interesati de cresterea copiilor
    grupuri ale pasionatilor de fashion
    grupuri ale pasionatelor de handmade
    grupul pasionatilor de marketing
    etc

Sursa de DISTRACTIE, AMUZAMENT si RELAXARE

  • filmulete cu pisici, caini, meme-uri, giphy-uri
  • pagini pe Facebook care au postari menite sa distreze

INSPIRATIE

  • ai vazut la cineva din lista ta un aranjament deosebit pentru masa de Craciun

Acestea sunt motivele pentru care intram pe Facebook.

La inceput retelele de socializare se diferentiau in functie de accentul mai puternic pe care il puneau pe una dintre componente.

De exemplu Instagram si Pinterest bifeaza Inspiratia, Facebook si LinkedIN bifeaza la capitolul comunitati, Twitter la informatie rapida si asa mai departe.

Eu vad ca tendinta este ca fiecare retea de social media sa devina totul pentru utilizatorii ei, sa le ofere tot ce le trebuie tocmai pentru a nu mai avea nevoie de alta retea:

Instagram si Facebook au dezvoltat componenta video la care excela Youtube, iar Youtube va dezvolta componenta comunitatilor la care exceleaza Facebook si Google+.

Ce NU ESTE Facebook pentru compania ta

Piata de desfacere

Canal de distributie

Canal de publicitate

Agent de vanzari

Am scris mai mult aici: Pagina Facebook pentru companii – 6 aspecte.

Ce ESTE Facebook pentru COMPANIA TA

Recomandarea mea este ca pagina ta de Facebook sa bifeze ceea ce am expus la Ce ESTE Facebook pentru tine, ca utilizator din perspectiva serviciului/produsului sau.

TRAFIC pe SITE

  • prin postarile pe pagina de Facebook compania ta poate atrage vizualizarea continutului de pe site cel mai recent articol de pe blog, cel mai nou produs, un anunt, etc
  • daca pe site exista o modalitate de strangere a adreselor de mail, atunci compania are ocazia sa tina mai departe legatura cu oamenii care s-au aratat interesati si sa comunice direct cu ei

RELATIONARE

  • cum relationeaza compania cu oamenii care ii urmaresc postarile?
  • sa ne aducem aminte de sintagma vehiculata din ce in ce mai des de human2human in loc de business2consumer sau business2business

DIALOG/COMUNICARE

  • despre ce vorbeste compania ta oamenilor?
  • cum le vorbeste?
  • spatiul ideal pentru customer support

SURSA de INFORMATII (generale)

  • compania ta reactioneaza la subiectele fierbinti ale zilei?

EXPRIMARE a PROPRIEI PERSOANE

  • care sunt valorile companiei tale?
  • care sunt oamenii care rezoneaza cu valorile tale?

APARTENENTA la COMUNITATI (in functie de interese)

  • crearea de comunitati in jurul companiei este o modalitate foarte eficienta de a-i transforma pe oamenii din aceste comunitati in consumatori ai produsului/serviciului tau
  • un exemplu de succes este F64

Sabina Cornovac (Community Marketing Coordinator@F64) a spus, in cadrul unui eveniment ca la F64 social media nu vinde, ci influenteaza vanzarile intr-o proportie de 10%.

„Suntem pe social media sa ajutam clientii, nu sa le vindem direct! Social media creeaza comunitati, nu piete de desfacere!”

Sursa de DISTRACTIE, AMUZAMENT si RELAXARE

  • este foarte important si acest aspect: cum ii distrezi pe oamenii care te urmaresc?

INSPIRATIE

  • le oferi oamenilor care urmaresc pagina companiei tale inspiratie atunci cand au nevoie?

Citeam zilele trecute pe LinkedIN un articol despre social media. Un comentariu scris la acest articol mi-a atras atentia: autorul comentariului povestea cum a dialogat cu un brand pe pagina de Facebook. Totul a fost o surpriza placuta, iar concluzia lui a fost ca atunci cand va avea nevoie de ceea ce vinde brandul respectiv, cu siguranta se va uita mai intai in oferta lui.

De ce sa fie brandurile/companiile pe Facebook?

Pentru ca asa se fac cunoscute/placute: scopul este sa fie top of mind atunci cand omul are nevoie de un anume produs sau serviciu.

Pentru a creste traficul organic pe site-ul companiei.

Omul capata incredere cand vede ca brandul respectiv este pe Facebook, adica este sociabil, este deschis spre comunicare si dialog.

Mai sta cineva sa trimita emailuri daca vrea sa afle anumite informatii de la o companie cand mult mai usor este sa trimiti un mesaj catre pagina de Facebook a companiei respective?!

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!

Please leave this field empty.


Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta
"...exersez social media din 2010."

Comentariile sunt inchise.