Pagina Facebook pentru companii – 6 aspecte

facebook-companii
Distribuie! - Sharing is caring!

Statisticile realizate anul acesta de agentiile specializate afirma ca o prezenta bine administrata pe Facebook a unei companii determina cresterea traficului organic pe site-ul acesteia cu pana la 30%. O alta statistica spune ca cei peste 8.000.000 de romani care au cont pe Facebook isi petrec intre 5-8 ore zilnic pe acest canal social media. De aceea companiile au inclus Facebook in strategia lor de marketing ca a doua interfata digitala dupa site-ul de prezentare, una mai complexa pentru ca spre deosebire de site, prezenta pe Facebook este interactiva in timp-real.

In functie de produsul sau serviciul pe care aceasta il ofera consumatorilor, Facebook poate fi o modalitate de scurtare a procesului de vanzare: este mult mai usor pentru consumator sa trimita un mesaj catre pagina companiei prin care cere informatii sau da o comanda, decat sa iasa din retea, sa se conecteze la contul de email, sa scrie mesajul, sa-si puna datele de contact, sa apese pe „trimite”.

Insa caracteristicile acestei retele de socializare au determinat schimbarea felului in care compania se prezinta clientilor si prospectilor sai. In acest articol vom prezenta cateva din aspectele importante de care companiile trebuie sa tina cont pentru a construi o prezenta folositoare pe Facebook.

Pagina Facebook pentru companii – 6 aspecte de retinut pentru o promovare eficienta

1.Pagina Facebook nu e canal de publicitate

In primul rand pagina companiei nu trebuie sa fie considerata exclusiv un canal de publicitate precum posturile tv, posturile radio sau presa scrisa, unde cumpara spatiu si ruleaza reclame in prime-time. Oamenii sunt bombardati in fiecare zi cu astfel de reclame, nu-si doresc aceasta experienta si pe Facebook unde intra pentru a tine legatura cu familia si prietenii, pentru a impartasi evenimente din viata lor, pentru a se relaxa si distra, pentru a afla ce mai fac ceilalti.

2. Pagina Facebook = conversatie

Facebook este o platforma dedicata conversatiei, deci compania trebuie sa-si foloseasca pagina pentru a discuta cu cei care i-au dat like, pentru a fi sociabila. Prezenta pe Facebook presupune scrierea unei strategii de comunicare a companiei.

3. Pagina Facebook = stiri

Dar ce comunica compania pe pagina ei? Compania trebuie sa foloseasca pagina ca o agentie de stiri: stiri despre istoria companiei, despre managementul ei, despre produse si servicii, despre angajati, despre valorile si misiunea ei, evenimente, etc. De asemenea transmite comentariul sau perspectiva companiei in legatura cu informatii importante sau de interes pentru sustinatorii sai.

4. Sustinatorii paginii Facebook

Sustinatorii paginii sunt cei care i-au dat like si s-au abonat la postarile acesteia. Sustinatorii nu sunt insa toti clienti, ei pot sa fie prospecti, oameni interesati de companie dar care nu au luat inca decizia de a deveni clienti. Acestor oameni compania trebuie sa le vorbeasca in asa fel incat sa-i seduca, sa le atraga atentia, sa-i convinga sa reactioneze in felul in care compania isi doreste ca acestia sa reactioneze.

5. Audienta paginii Facebook

Totalitatea sustinatorilor unei pagini formeaza audienta acesteia. Scopul postarilor paginii este de a determina audienta sa interactioneze intr-un fel sau altul: sa dea like, sa distribuie sau sa comenteze. Cel mai mare efort este acela de a comenta de aceea este si cea mai apreciata forma de interactiune (sau engagement). Aici incepe conversatia dintre individ si companie si este responsabilitatea companiei de a sustine dialogul.

6. Postarile paginii de Facebook sunt despre audienta

Pagina unei companii trebuie sa vorbeasca catre audienta, despre subiecte de interes pentru audienta sa, despre visurile si dorintele sustinatorilor sai, despre ce le place si cu ce probleme se confrunta – toate din perspectiva produsului sau serviciului sau.

Prezenta companiei pe orice canal de social media presupune multa munca, cercetare, creativitate si timp dedicat. In functie de scopul pentru care compania este prezenta pe Facebook si de produsul sau serviciul oferit, rezultatele pot aparea intr-un interval cuprins intre 3-6 luni sau 6-12 luni.

Daca sunteti interesat de promovarea companiei dvs pe social media, va invitam sa ne contactati la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta
"...exersez social media din 2010."

Comentariile sunt inchise.