Promovare pe Facebook

promovare-facebook
Distribuie! - Sharing is caring!

Studiul „Social media si mediul de afaceri romanesc 2015”, realizat de Ernst&Young Romania si facut public saptamana aceasta arata ca in 2015 aproximativ 74% dintre companiile din tara au folosit retele de socializare pentru a-si promova compania si planuiesc sa le utilizeze in continuare. Cea mai folosita platforma de social media ramane Facebook, spun 92% din respondenti. O alta concluzie importanta: 91% dintre companii sustin ca utilizarea retelelor sociale le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc retele sociale, iar 53% dintre respondenti afirma ca activitatea in social media le genereaza oportunitati de vanzare.

PROMOVA, promovez, vb. I. Tranz. 1. A ridica, a inainta pe cineva in functie, in grad, intr-o demnitate etc.; a avansa. A declara pe cineva absolvent al unui an de invatamant, permitandu-i trecerea in anul urmator. A termina cu succes o clasa sau un an de invatamant. 2. A sustine, a sprijini facand sa progreseze, sa se dezvolte. A promova o idee. – Din lat. promovere.

Promovarea companiei pe Facebook se poate face in doua modalitati:

organica sau platita

Promovarea companiei pe Facebook – promovare organica

Nu este de ajuns sa creezi pagina companiei, sa completezi toate datele legate de aceasta si solicitate de Facebook si apoi sa astepti sa vina oamenii interesati. Pagina companiei pe Facebook presupune o munca zilnica sustinuta, preferabil de catre un om dedicat (sau doi) si angajat special pentru aceasta activitate.
Ce trebuie sa stie administratorul acestei pagini (page admin)?
Care este scopul paginii: brand awareness, customer service, oferte, lansare noi produse, generare trafic catre site, generare leaduri, etc
Care este audienta paginii: demografice, interese, comportamente, preferinte, etc – un profil al oamenilor carora se adreseaza pagina si cu care doreste sa comunice.
Ce trebuie sa faca administratorul paginii?
Sa posteze zilnic tinand cont de profilul audientei paginii:
-subiecte de interes pentru audienta sa
-postari care genereaza cel mai mare impact
-continut interesant si/sau folositor pentru audienta: fotografii, clipuri, articole, texte, etc
-povestea companiei
-povestea sustinatorilor companiei
-stiri despre istoria companiei, despre managementul ei, despre produse si servicii, despre angajati, despre valorile si misiunea ei, evenimente, etc
-despre visurile si dorintele sustinatorilor sai, despre ce le place si cu ce probleme se confrunta – toate din perspectiva produsului sau serviciului sau

Promovarea organica seamana cu cercurile concentrice care se formeaza in apa lacului atunci cand lasi o piatra sa cada: vrem ca informatia noastra sa atinga cat mai multi oameni, sa se propage cat mai departe. Si asta inseamna o combinatie intre numarul sustinatorilor paginii (numarul de like-uri) si reactiile acestora sau pe limba analiticelor oferite de Facebook: impact si engagement.

Promovarea companiei pe Facebook – promovare platita

Numarul de like-uri pe care o pagina le are este important: Google il considera social signal si daca este destul de relevant, arata ca rezultat in cautari intai websiteul companiei (sa zicem in prima pagina) apoi pagina de facebook a companiei (in pagina a treia). Indiferent de numarul de likeuri pe care le detine o pagina, sa nu credeti ca postarile acesteia sunt vazute de toti cei care i-au dat like. Din motive evidente si in functie de cateva criterii, Facebook arata postarile paginii unui numar cuprins intre 2-5% din sustinatorii acesteia.

Exista doua modalitati de a schimba aceasta situatie:

-sustinatorul sa bifeze varianta „vezi postarile paginii primele…”
-pagina sa plateasca Facebook pentru a arata postarea respectiva tuturor sustinatorilor sai (Facebook Ads)

Facebook Ads (reclame platite Facebook) este un instrument flexibil, cu multe variante indiferent daca bugetul tau este de 100 de lei sau de 1000 lei.
Iata pe scurt cateva informatii despre ce ofera Facebook Ads

In functie de ce doreste compania sa obtina prin rularea reclamei respective, Facebook ads ofera 10 obiective:

1.promoveaza postarile
2.promoveaza pagina
3.trimite utilizatorii pe site-ul tau web
4.creste numarul de conversii pe site-ul tau web
5.obtine instalari ale aplicatiei tale
6.intensifica interactiuni din aplicatia ta
7.adreseaza-te celor din apropierea afacerii tale
8.creste numarul participantilor la eveniment
9.incurajeaza utilizatorii sa obtina oferta ta
10.obtine vizualizari ale clipului video

Urmatorul pas este setarea audientei, setarea bugetului si programului de rulare a reclamei, alegerea modalitatii vizuale in care se prezinta reclama (foto, video, carusel de foto, etc), scrierea textelor si introducerea link-urilor.
Facebook arata in timp real rezultatele reclamei astfel incat daca nu esti multumit, poti edita setarile inainte ca reclama sa-si incheie perioada pentru care a fost setata.

Promovarea platita este o combinatie intre persuasiune (ce le spui oamenilor tintiti ca sa-i determini sa dea like la pagina, like la postare, etc?), creatie (cat de atragator arata ambalajul reclamei tale astfel incat sa atraga atentia?) si analiza (ce setari bifezi ca sa-ti trimiti reclama exact acelor oameni care ar putea sa fie interesati?).

Daca doriti promovare pe Facebook (Facebook Ads), va invitam sa ne contactati!

Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta
"...exersez social media din 2010."

Comentariile sunt inchise.