gip2018-22gip2018-16gip2018-22gip2018-22
  • Despre noi
  • Web design
  • Social media
  • Branding
  • Portofoliu
  • Blog
  • Contact
✕
72

2018 – Facebook schimba algoritmul

facebook-schimba-algoritmul
Distribuie! - Sharing is caring!

Intr-o serie de postari relativ recente, Mark Zuckerberg anunta ca Facebook schimba algoritmul, influentand ceea ce vedem in newsfeed atunci cand intram pe reteaua de socializare.

Cum schimba algoritmul situatia pentru paginile de companii?

Inainte de a raspunde la aceasta intrebare sa vedem care sunt elementele problemei.

Postarile lui Mark le gasesti aici si aici.

Iata problema identificata de Mark:

  • scopul Facebook este de a conecta oamenii cu persoanele importante pentru ei – prieteni si membri ai familiei
  • interactiunea cu persoanele la care tinem contribuie la starea noastra mentala si in general la o viata mai buna
  • utilizatorii s-au plans ca in ultimii ani si-au vazut newsfeed-urile aglomerate de postarile paginilor de companii, branduri sau agentii de media, iar postarile persoanelor din lista, din ce in ce mai putin
  • in consecinta, Mark a decis sa schimbe algoritmul newsfeed-ului pentru ca experienta utilizatorului, principalul client al Facebook, sa revina la scopul initial, acela de conectare intre oameni

Ce urmareste Facebook pentru utilizatorul sau

Facebook vrea ca utilizatorul sa nu mai consume continut in mod pasiv, ci sa aiba „meaningful interactions” (adica interactiuni de calitate) cu persoanele importante pentru el. Pentru utilizator, Facebook vrea conversatii si conexiuni relevante, nu timp petrecut de unul singur in retea.

Consum pasiv de continut inseamna sa dea scroll pe newsfeed fara sa interactioneze cu postari, sa urmareasca video sau sa citeasca articole.

Interactiuni de calitate inseamna mai mult de a reactiona cu like, haha sau love la o postare, inseamna sa scrie un comentariu „long and thoughtful”, adica doua-trei fraze in loc de doua-trei cuvinte, semn ca persoana a depus efort, timp si gandire pentru a scrie acel comentariu.

Ce se schimba odata cu noul algoritm

  • vom vedea mai mult continut de la prieteni, membrii familiei si grupuri, continut care incurajeaza interactiunea intre oameni
  • vom vedea mai putin continut public, adica postari de la paginile administrate de companii, branduri sau agentii media.
  • exceptie fac acele postari din partea paginilor care initiaza interactiuni intre utilizatori.
  • vom vedea mai putine postari video virale cu tot felul de subiecte distractive, dar goale ca mesaj, care nu fac decat sa ne tina lipiti de ecranul mobilului.
  • exceptie fac postarile video care initiaza si incurajeaza interactiuni sociale relevante pentru oameni.

Cum functioneaza algoritmul Facebook

Pentru o mai mare claritate asupra calculelor care se afla in spatele aparitiei unei postari in newsfeed-ul nostru, Facebook a facut un filmulet:

https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/

Ce solutii vad eu pentru paginile de companii

Este clar ca pe domeniul lui, Facebook este stapanul, iar noi, cei care vrem sa-i folosim domeniul pentru afacerea noastra trebuie sa fim constienti ca trebuie sa jucam asa cum ne canta el.

Iata care sunt recomandarile mele:

  1. intareste-ti propriul domeniu, adica site-ul afacerii: scrie continut si publica-l pe site-ul tau

  2. verifica de unde vin cele mai multe vizite pe site-ul tau; daca majoritatea vizitelor vin de pe Facebook, esti prea vulnerabil la schimbarile Facebook, poate ar fi bine sa schimbi strategia si sa incepi sa-ti atragi vizite din Google si din alte surse

  3. Facebook Pixel: daca ai site si nu ai instalat Facebook pixel, acum este momentul

  4. ruleaza Facebook Ads folosind Facebook Pixel din contul de business manager

  5. creste-ti brandul personal pe contul de utilizator, adica vorbeste despre activitatea ta profesionala sau despre afacerea ta; la urma urmei, oamenii vor sa faca afaceri cu oameni pe care ii cunosc

  6. gandeste-te la posibilitatea de a crea un grup pe Facebook si cum poti sa-l folosesti pentru afacerea ta; da, comparativ cu administrarea unei pagini, este mai greu sa construiesti o comunitate in jurul produsului/serviciului tau pentru ca dureaza mai mult, dar beneficiile sunt mai mari

  7. daca ai subiectul potrivit, porneste Facebook Live din contul tau de utilizator, in loc de contul de pagina

  8. se vorbeste mult despre influenceri si micro-influenceri; gaseste-i pe acei oameni din audienta ta care folosesc produsul tau, care sunt activi pe Facebook si gandeste-te cum poti sa-i atragi sa te ajute sa-ti duci mesajul mai departe

  9. intalniri de networking: iesi din birou, cunoaste oameni si invita-i si pe altii sa te cunoasca

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa te abonezi la newsletter-ul nostru.

Ma abonez la GIP Media newsletter!



    ✕

    Related posts

    7 unelte ai gratuite
    21 februarie 2025

    7 Unelte AI Gratuite pe care le poți utiliza în Social Media


    Read more
    tendinte-social-media
    18 iunie 2024

    Trenduri și tendințe în marketing pe social media


    Read more
    social-media-summit-1
    17 martie 2018

    Social Media Summit 2018-Cyrano de Bergerac, cozonacii lui Andi Moisescu si nano-influencerii


    Read more

    Comments are closed.

    Like us on Facebook!

    facebook-gipmediaro

    Etichete – Taguri

    administrare pagina facebook (2) algoritm facebook (1) audienta (2) blogging (2) brand (6) chatgpt (1) criterii alegere hosting (2) facebook (12) facebook ads (5) facebook companii (3) facebook pixel (1) future of media 2017 (2) google (1) hashtaguri (2) hosting (2) influenceri (6) instagram (3) like-uri (3) linkedin (6) logo (1) long-tail (1) marketing (3) mobile adaptive (1) online (2) pagina facebook (9) pagina facebook companii (6) photofeeler (1) postari (3) poza profil (1) promovare facebook (2) reclame facebook (3) reclame platite facebook (5) remarketing (1) seo (4) social-media (20) social media summit (1) ssl (1) tik-tok (1) top branduri (2) unelte ai gratuite (1) video (1) web design (9) webdesign (2) web design responsive (2) website (1)
    Ne gasesti pe social media:

    Articole recente

    • Ce este web design-ul, ce face un web designer?
    • 10 metode de a creşte GRATUIT pe GOOGLE
    • 7 Unelte AI Gratuite pe care le poți utiliza în Social Media

    Abonare newsletter


      Contact

      Tel: 0722.613.793
      Fax: 0314.380.777
      Email: gip[at]gipmedia.ro
      Suntem pe social media:
      Politica de confidentialitate
      2025 © Toate Drepturile Rezervate. GIPmedia WEBdeSign Sitemap
        • Consimţământ
        • Detalii
        • Despre cookie-uri

        Acest site web folosește cookie-uri

        Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, partajăm informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de social media, publicitate și analiză, care le pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor.

        Necesar

        Cookie-urile necesare ajută la funcționarea unui site web prin activarea funcțiilor de bază, cum ar fi navigarea pe pagină și accesul la zonele securizate ale site-ului web. Site-ul web nu poate funcționa corect fără aceste cookie-uri.

        Analiză și performanță

        Cookie-urile statistice îi ajută pe proprietarii de site-uri web să înțeleagă cum interacționează vizitatorii cu site-urile web prin colectarea și raportarea informațiilor în mod anonim.

        Marketing

        Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a urmări vizitatorii pe site-uri web. Intenția este de a afișa reclame relevante și atractive pentru utilizatorul individual și, prin urmare, mai valoroase pentru editori și agenții de publicitate terți.

        Cookie-urile sunt fișiere text mici care pot fi utilizate de site-uri web pentru a face experiența utilizatorului mai eficientă.

        Legea prevede că putem stoca cookie-uri pe dispozitivul dvs. dacă sunt strict necesare pentru funcționarea acestui site. Pentru toate celelalte tipuri de cookie-uri avem nevoie de permisiunea dvs. Aceasta înseamnă că cookie-urile care sunt clasificate ca necesare sunt procesate în baza articolului 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR. Toate celelalte cookie-uri, adică cele din categoriile preferințe și marketing, sunt procesate în baza articolului 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR.

        Acest site utilizează diferite tipuri de cookie-uri. Unele cookie-uri sunt plasate de servicii terțe care apar pe paginile noastre.

        Puteți oricând să modificați sau să vă retrageți consimțământul din Declarația privind cookie-urile de pe site-ul nostru web.

        Aflați mai multe despre cine suntem, cum ne puteți contacta și cum prelucrăm datele cu caracter personal în Politica de confidentialitate

        Vă rugăm să indicați ID-ul și data consimțământului dvs. atunci când ne contactați cu privire la consimțământul dvs.

        Refuză Personalizare Permite selecția Permite toate