2018 – Facebook schimba algoritmul
Intr-o serie de postari relativ recente, Mark Zuckerberg anunta ca Facebook schimba algoritmul, influentand ceea ce vedem in newsfeed atunci cand intram pe reteaua de socializare.
Cum schimba algoritmul situatia pentru paginile de companii?
Inainte de a raspunde la aceasta intrebare sa vedem care sunt elementele problemei.
Postarile lui Mark le gasesti aici si aici.
Iata problema identificata de Mark:
- scopul Facebook este de a conecta oamenii cu persoanele importante pentru ei – prieteni si membri ai familiei
- interactiunea cu persoanele la care tinem contribuie la starea noastra mentala si in general la o viata mai buna
- utilizatorii s-au plans ca in ultimii ani si-au vazut newsfeed-urile aglomerate de postarile paginilor de companii, branduri sau agentii de media, iar postarile persoanelor din lista, din ce in ce mai putin
- in consecinta, Mark a decis sa schimbe algoritmul newsfeed-ului pentru ca experienta utilizatorului, principalul client al Facebook, sa revina la scopul initial, acela de conectare intre oameni
Ce urmareste Facebook pentru utilizatorul sau
Facebook vrea ca utilizatorul sa nu mai consume continut in mod pasiv, ci sa aiba „meaningful interactions” (adica interactiuni de calitate) cu persoanele importante pentru el. Pentru utilizator, Facebook vrea conversatii si conexiuni relevante, nu timp petrecut de unul singur in retea.
Consum pasiv de continut inseamna sa dea scroll pe newsfeed fara sa interactioneze cu postari, sa urmareasca video sau sa citeasca articole.
Interactiuni de calitate inseamna mai mult de a reactiona cu like, haha sau love la o postare, inseamna sa scrie un comentariu „long and thoughtful”, adica doua-trei fraze in loc de doua-trei cuvinte, semn ca persoana a depus efort, timp si gandire pentru a scrie acel comentariu.
Ce se schimba odata cu noul algoritm
- vom vedea mai mult continut de la prieteni, membrii familiei si grupuri, continut care incurajeaza interactiunea intre oameni
- vom vedea mai putin continut public, adica postari de la paginile administrate de companii, branduri sau agentii media.
- exceptie fac acele postari din partea paginilor care initiaza interactiuni intre utilizatori.
- vom vedea mai putine postari video virale cu tot felul de subiecte distractive, dar goale ca mesaj, care nu fac decat sa ne tina lipiti de ecranul mobilului.
- exceptie fac postarile video care initiaza si incurajeaza interactiuni sociale relevante pentru oameni.
Cum functioneaza algoritmul Facebook
Pentru o mai mare claritate asupra calculelor care se afla in spatele aparitiei unei postari in newsfeed-ul nostru, Facebook a facut un filmulet:
https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/
Ce solutii vad eu pentru paginile de companii
Este clar ca pe domeniul lui, Facebook este stapanul, iar noi, cei care vrem sa-i folosim domeniul pentru afacerea noastra trebuie sa fim constienti ca trebuie sa jucam asa cum ne canta el.
Iata care sunt recomandarile mele:
-
intareste-ti propriul domeniu, adica site-ul afacerii: scrie continut si publica-l pe site-ul tau
-
verifica de unde vin cele mai multe vizite pe site-ul tau; daca majoritatea vizitelor vin de pe Facebook, esti prea vulnerabil la schimbarile Facebook, poate ar fi bine sa schimbi strategia si sa incepi sa-ti atragi vizite din Google si din alte surse
-
Facebook Pixel: daca ai site si nu ai instalat Facebook pixel, acum este momentul
-
ruleaza Facebook Ads folosind Facebook Pixel din contul de business manager
-
creste-ti brandul personal pe contul de utilizator, adica vorbeste despre activitatea ta profesionala sau despre afacerea ta; la urma urmei, oamenii vor sa faca afaceri cu oameni pe care ii cunosc
-
gandeste-te la posibilitatea de a crea un grup pe Facebook si cum poti sa-l folosesti pentru afacerea ta; da, comparativ cu administrarea unei pagini, este mai greu sa construiesti o comunitate in jurul produsului/serviciului tau pentru ca dureaza mai mult, dar beneficiile sunt mai mari
-
daca ai subiectul potrivit, porneste Facebook Live din contul tau de utilizator, in loc de contul de pagina
-
se vorbeste mult despre influenceri si micro-influenceri; gaseste-i pe acei oameni din audienta ta care folosesc produsul tau, care sunt activi pe Facebook si gandeste-te cum poti sa-i atragi sa te ajute sa-ti duci mesajul mai departe
-
intalniri de networking: iesi din birou, cunoaste oameni si invita-i si pe altii sa te cunoasca
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa te abonezi la newsletter-ul nostru.
Ma abonez la GIP Media newsletter!