Ce este un LOGO?
Un logo este marca vizuala a unui produs / serviciu si face parte integranta din BRAND, asa cum am amintit aici.
Dar mai important decat ce este un logo, ar fi intrebarea:
Ce inseamna sa ai un LOGO BUN al afacerii sau produsului tau sau ce trebuie sa urmaresti in discutia cu firma sau persoana care iti face logo-ul?
Pentru ca acesta sa fie un logo bun (de calitate si reprezentativ) ar trebui sa respecte cele cinci principii enuntate de toti specialistii in branding:
Simplitate
Usor de retinut
Relevant afacerii – domeniului sau produsului
Versatil
Rezistent in timp
Initial am pornit acest articol dupa fiasco-ul vazut la „Logo-ul Bucurestiului” dar am abandonat spunand ca nu doresc sa fiu parte din „multimea de specialisti” care se arata dupa razboi…
Totusi hai sa rasfoim niste perle trimise:
Cat despre logo-ul ales, eu consider ca nu respecta principiile enuntate mai sus si se situeaza in urma altor logo-uri participante mult mai valoroase pentru Bucuresti:
Deci sa continuam ca doar viata merge inainte chiar si cu logo-ul super aglomerat si foarte bun ca afis de galerie de arhitectura al Bucurestiului …
Ce este logo-ul de fapt?
Este parte a BRAND-ului(MARCII) si de multe ori chiar punctul central al acestuia.
Designul unui logo necesita de multe ori abilitati de proiectare, teorie creativa si indemanare; orice designer care le stapaneste poate sa creeze un logo.
Mai exista si oameni care fara prea multe din abilitatile enuntate mai sus au ceva ce multi designeri nu au: inspiratie si talent.
Daca doresti un rebranding sau o modernizare a unui logo pe care-l detii atunci ia in considerare acest sfat, primit si de mine de la cei cu experienta de necontestat: daca ai de-a face cu o marca mai veche sau brand mai vechi este bine sa tii cont de istoria acestuia, sa o studiezi si sa nu o pierzi din vedere atunci cand faci schita noului logo…
Pentru a porni in cautarea celui mai bun logo in primul rand ar trebui ca designer-ul care-ti face logo-ul sa-ti puna urmatoarele intrebari:
De ce esti pe piata?
Ce serviciu / produs propui clientilor?
Ce te face diferit de concurenta?
Cine-ti sunt clientii?
Care sunt valorile companiei tale?
Dupa ce va obtine raspunsurile va parcurge etapa alegerii fontului(daca logo-ul are si text). Fontul respectiv nu trebuie sa fie doar la moda, ci sa si reziste tendintelor „modei”. Un designer bun poate sa adauge personalitate chiar si fontului standard ales.
O alta intrebare la care ar trebui sa ai raspuns:
Care sunt culorile logo-ului tau?
Daca ai nevoie de idei, cauta pe net ce este valoarea si semnificatia culorilor, iar daca chiar doresti sa afli mai multe, poti cauta informatii despre armoniile si tehnicile de utilizare bazate pe „color wheel” (roata culorilor). Oricum designer-ul logo-ului cunoaste foarte bine aceste aspecte si iti poate oferi variante.
Nu alege variante complicate – tine minte tot timpul: SIMPLITATEA – cu cat un design al logo-ului este mai simplu, cu atat va fi mai usor de retinut.
Si pentru exemplificare, iata cateva logo-uri foarte bune – unele utilizeaza si spatiul negativ care poate sa dea o semnificatie suplimentara.
Daca ai un proiect sau oferi un serviciu/produs, esti antreprenor sau profesionist si ai nevoie de logo sau de un site de prezentare mobile responsive, nu ezita sa ne contactezi.