Asa ca in acest articol vreau sa va dau un exemplu de succes made in LinkedIN. Acest exemplu insa nu este din Romania, nu este nici macar din Europa, ci vine de peste mari si tari, mai exact din tara de bastina a lui Crocodile Dundee: Australia.
Este vorba de domnul Tony J Hughes, profesionist in domeniul vanzarilor. Dupa ce a absolvit in 1978 Institutul de Marketing si Vanzari din Australia, a inceput o cariera extraordinara in vanzari, depasind recorduri peste recorduri la companiile la care s-a angajat. A urcat treptele carierei de la agent de vanzari la top management. Nu insist aici pentru ca puteti vedea singuri rezultatele pe care le-a adus pentru fiecare angajator in pagina lui.
In 2012 si-a deschis propriul business de consultanta pentru management, cu accent pe specializarea vanzarilor B2B. Siteul lui este RSVPselling.com. Tony este unul dintre profesionistii care sustin necesitatea modernizarii vanzarilor, explicand si dezvoltand conceputul de social selling si cum sa fie aplicat de catre agentii de vanzari. El spune de asemenea ca este foarte important pentru omul de vanzari (si nu numai) sa aiba un brand personal puternic.
Tony a intrat pe platforma LinkedIN in 2007, iar in 2014 avea 2675 de oameni in reteaua sa. A inceput sa scrie articole despre vanzari pe LinkedIN Pulse in noiembrie 2014 ca urmare a unei provocari. El a numit aceasta provocare „experimentul de 90 de zile”, experiment prin care si-a propus sa scrie cate un articol zilnic pe Pulse. Folosind si eu platforma de blogging Pulse, am ajuns sa citesc articole scrise de el in categoria Sales, dupa ce cei de la LinkedIN i-au dat stampila de autor.
In lunile noiembrie si decembrie 2014, Tony a scris in medie 2-3 articole pe zi, iar in ianuarie 2015 – cate un articol zilnic, in total 119 articole. In acest timp el nu a mai scris deloc pe blogul companiei lui. Unii ar spune ca asta e o miscare riscanta …In martie 2015 a publicat articolul 90 days of social media mania. What were de results? unde scrie despre acest experiment si care au fost rezultatele.
Este adevarat ca in timpul experimentului, la intalnirile mondene sau de familie oamenii strigau la el sa lase LinkedIN de-o parte, dar efortul lui a fost recompensat cu sentimentul de implinire pe care l-a simtit de fiecare data cand a primit zeci de mesaje si comentarii de genul
„E cel mai bun articol pe care l-am citit pana acum pe LinkedIN” sau
„Acum printez articolul si-l dau sa fie studiat de echipa de vanzari!”
Ocaziile de business vin deja calificate: cei interesati nu-si mai pun problema daca este cel mai potrivit, ci cand este liber si care este onorariul lui. Minunat, nu-i asa? Si nu vorbim de un membru al generatiei de mileniali, ci de un tip la 50 si ceva de ani cu par grizonat la tample.
Si-a stabilit prioritatile astfel: sa puna pe hartie mai mult ideile lui si mai putin ideile altora.
Tony a continuat sa scrie cel putin un articol la 5 zile pe tot parcursul anului 2015 si 2016.
In acest moment el are peste 300 de articole publicate pe platforma de blogging Pulse. Pe toate le gasiti aici: Tony J Hughes.