„Daca am 10 mii de like-uri pe Facebook, de ce n-am 10 mii de produse vandute?”

like-uri-facebook
Distribuie! - Sharing is caring!

„Daca am 10 mii de like-uri pe Facebook, de ce n-am 10 mii de produse vandute?”

Este o intrebare pe care si-o pun (inca!) majoritatea companiilor cand vine vorba de asteptarile lor vizavi de prezenta pe Facebook.

Daca si tu iti pui aceeasi intrebare, te invit sa citesti acest articol pe care il scriu dupa participarea la conferinta Top Social Brands organizata de Revista Biz.

Iata cele mai importante recomandari si concluzii pe care le-am retinut de la vorbitorii conferintei si care cred ca te pot ajuta sa-ti imbunatatesti prezenta afacerii tale pe Facebook sau social media in general:

1. Gaseste combinatia perfecta!

Combina elementele in functie de stilul brandului, profilul clientului/audientei si caracteristicile retelei pe care te afli.

2. Nu renunta la experienta!

Social media este locul unde oamenii au o alta experienta a brandului pentru ca reclamele le pot vedea in media traditionala (tv, radio, ziare digitale sau pe hartie), dar Facebook nu este un canal de publicitate, ci de comunicare.

Aici ai ocazia si mijloacele sa construiesti increderea audientei in brandul tau (serviciul sau produsul tau), influentandu-i astfel pe oamenii din audienta ta sa devina clienti.

Asa ca pune-ti urmatoarele intrebari:

Ce vreau sa le comunic oamenilor care imi urmaresc pagina?

Ce experienta vreau sa aiba oamenii in legatura cu brandul meu?

3. Introdu continut video!

In ziua de azi nu este greu sa faci video cu mijloacele pe care le ai la indemana, adica un smartphone cu o camera foarte buna. Nu ai nevoie decat de lumina naturala si multa creativitate.

Iata care pot fi subiectele unui video:

  • prezentarea produsului/serviciului,
  • prezentarea caracteristicilor produsului care il diferentiaza de alte produse de pe piata,
  • filmulete „cum sa folosesti produsul nostru”,
  • continut legat de context: evenimente, sarbatori, live-uri, filme produse de clientii tai referitoare la produsul tau.

Publica filmuletele pe pagina de Facebook direct, nu prin YouTube!

Pune subtitrare pentru cei care se uita cu sunetul oprit.

4. Tine cont ca oamenii intra pe Facebook de pe mobil!

5. Experienta trebuie sa fie la fel de buna in online cat si in offline!

6. Retine ca pagina ta de Facebook este primul canal pentru customer support asa ca raspunde mesajelor pe care le primesti la postari sau prin mesageria directa a paginii!

7. Social media este legatura dintre oameni, idei si branduri.

In social media se nasc relatiile dintre oameni, idei si branduri.

8. In social media este o competitie continua pentru atentia oamenilor.

Tu cum le atragi atentia?

9. Social media trebuie sa ajute obiectivele de business.

Care sunt acestea?

Cum folosesti social media ca sa le atingi?

10. Cum este continutul tau de pe pagina de Facebook?

  • este functional?
  • este distractiv?
  • provoaca discutii?
  • este doar o alta reclama?

11. Oamenii nu mai vor sa vada postari din categoria „cumpara-ma!”, ci vor sa vada povesti.

12. Brandurile nu mai vand produse, ci intelesuri si experiente!

13. Social media este un maraton, nu un sprint!

14. Lupta cu frica, incearca ceva nou si fii curajos!

Si acum vreau sa raspund la intrebarea din titlu.

Chiar daca ai 10.000 de like-uri pe Facebook la pagina, nu ai 10.000 de produse vandute pentru ca:

  • like-urile nu reprezinta o intentie de cumparare, ci una de interes, de „vreau sa tinem legatura”, „sunt curios/curioasa ce postezi”, „ma intereseaza domeniul”, „daca am vreo intrebare, mi-e mai usor sa o pun aici”, „imi place brandul, dar nu am posibilitatea financiara sa-l cumpar”, etc.

  • oamenii care au dat like sunt un potential, pot intra in baza ta de date pentru campaniile de email marketing si astfel sa ii conduci mai departe prin mai multe etape, spre pasul final de achizitie

  • ai posibilitatea sa studiezi profilul acestor oameni si sa afli mai multe despre interesele lor sau comportamentul lor pe Facebook; astfel poti afla unde intervine produsul tau in viata lor, cum ii ajuta, care sunt problemele pe care le rezolva produsul tau

 

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!


Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta

„…exersez social media din 2010.”

Comentariile sunt inchise.