Distribuie! - Sharing is caring!
Degeaba ai mii de like-uri la pagina de Facebook daca postarile ei nu primesc reactii din partea celor care o urmaresc, adica like-uri, comentarii sau distribuiri.
Dar inainte de a afla ce fel de postari sa scrii, hai sa vedem motivele pentru care oamenii dau like (sau uau!, love, furie, ) comenteaza sau distribuie pe Facebook.
Inainte de toate tin sa fac precizarea ca psihologii au facut o descoperire foarte interesanta cu privire la relatia dintre oameni si Facebook: oamenii isi petrec timp pe Facebook pentru ca tot ceea ce experimenteaza acestia in interiorul platformei stimuleaza centrul placerii si al recompensei din creier.
Din statisticile Facebook cu privire la comportamentul oamenilor in retea, din analiza propriului comportament si analizarea reactiilor la postarile de pe paginile administrate pentru clienti, prezint mai jos cateva concluzii.
Iata 4 motive pentru care oamenii dau like:
- pentru ca este o modalitate rapida si usoara de a fi de acord cu o afirmatie sau o anumita perspectiva
- pentru ca isi exprima afectiunea fata de prieteni sau membrii familiei
- pentru ca apreciaza produsul talentului exprimat de persoana respectiva (poezie, tablou, desen, produse handmade, etc)
- pentru ca postarea respectiva i-a facut sa se simta mai bine (postarile motivationale)
Iata 6 motive pentru care oamenii comenteaza:
- pentru ca postarea i-a impresionat atat de tare incat un simplu like nu ajunge pentru a-si exprima aprecierea sau admiratia (uau, ce frumos arata, ce bine ai spus …)
- ca sa intareasca afirmatia din postare, adaugand o informatie noua sau o perspectiva personala (da, si mie mi s-a intamplat asta…)
- ca sa combata sau sa se opuna (nu-i adevarat, pentru ca ….)
- ca sa-si exprime furia sau dezaprobarea (vorbesti prostii…)
- ca sa transmita felicitari sau sustinere
- ca sa-si exprime empatia fata de pierderea pe care a suferit-o persoana
Iata 9 motive pentru care oamenii distribuie:
- postarea contine informatii importante, folositoare sau surprinzatoare
- postarea dezvaluie o perspectiva sau un punct de vedere care ii reprezinta
- pentru a sustine o cauza, o organizatie sau o credinta
- pentru a recomanda un produs sau un serviciu
- pentru a-i anunta pe ceilalti ca participa la un eveniment sau intalnire
- pentru a arata ca sunt conectati la realitatile zilei
- pentru a initia o discutie
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.
VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!
✕