Am participat la conferinta Future of Media 2017 care anul acesta s-a numit Creative Digital Communication.
Iata ce am retinut eu de la vorbitorii din aceasta editie.
Lucian Lipovan, Head of digital content@ProTV – Provocarile jurnalismului digital
principala provocare este sa reactioneze in timp real, tinand cont de datele furnizate de Google Analitycs sa decida ce continut elibereaza, ce scrie, ce stire promoveaza, sa testeze titluri in functie de rata de click
a aparut o meserie noua: webeditor, adica jurnalist+editor foto/video+copywriter+analist
online-ul nu este o anexa a TV/print, nu functioneaza sa iei continutul si sa-l pui direct in online pentru ca nu este acelasi mediu, oamenii se raporteaza diferit
continutul pentru online trebuie gandit special pentru online si trebuie prezentat intr-o forma adecvata pentru mediul respectiv: subtitrare, imagini si video care sa anime textul scris
Google si Facebook, aceste platforme pe care le iubim si le uram in acelasi timp sunt si prieteni si dusmani, suntem prezenti aici pentru ca aici este audienta, dar este din ce in ce mai dificil sa razbim pana la oameni pentru ca suntem trecuti prin tot felul de furci caudine: explore tab, schimbari de algoritm, concurenti, parteneriate intre concurenti, click-ul si mouse-ul
rata de click de pe Facebook este foarte slaba, reteaua nu mai aduce oamenii pe site, adica acolo unde ProTV face banii
rata de click de pe Twitter este zero
nu are o solutie referitoare la modalitatea de a atrage traficul din social media pe site-ul ProTV
Online-ul nu este o anexa a TV/print.
Nu fiti dependenti de un singur canal de distributie!
Dragos Stanca, Managing Partner@Thinkdigital – Fake news invasion: how technology disrupted the concept of truth
data is the new oil, pachetele de informatii pe care platformele online le au despre noi (de la date de nastere la comportamentele de cumparare si preferinte politice) reprezinta surse de bani pentru Google, Facebook si altii
platformele digitale sunt calul troian pe care il bagam singuri in viata noastra pentru ca in schimbul folosirii aplicatiilor gratis, ele culeg toate datele despre noi si le vand celor care cumpara reclame
publisherii investesc bani pentru a produce continut, iar Facebook, YouTube si restul fac bani ruland acest continut
52% din populatia globului este conectata online, piata de advertising din Romania a ajuns la 350 milioane de euro pe an
medium nu este media, sa incetam sa mai facem confuzie intre cei doi termeni, internetul nu este media, este un canal, un instrument
tehnologia a democratizat accesul audientei la continut, eliminand agentia care era intermediarul dintre stire si public si care activa ca un filtru al calitatii
asa am ajuns sa avem zero interventie cu privire la verificarea calitatii continutului si asa au aparut materialele click-bait pentru ca doar traficul conteaza
fake news inseamna sa amesteci fapte reale sau credibile ca sa generezi trafic sau sa creezi propaganda
totul e legat de psihologia umana: opiniile persoanei sunt influentate de grup
Cum sa lupti impotriva fake news?
Daca esti advertiser – intoarce-te la principiile etice.
Daca esti publisher – diversifica sursele de venituri si canalele de distributie.
Daca esti cititor – raporteaza continutul prost si plateste pentru continutul bun (exemplu – decatorevista.ro)
Lorand Balint, Partner@Platypus Group – Cea mai mare provocare a omului de marketing
cea mai mare provocare a omului de marketing este timpul
iata ce trebuie sa faci ca sa folosesti timpul in favoarea ta si sa generezi idei: trebuie sa ai o viata bogata, trebuie sa intelegi cat mai bine categoria/proiectul/audienta, combina-le pe cele doua, apoi ia o pauza si nu mai lucra pe proiect o perioada
Iesi din birou, vorbeste cu cat mai multi oameni din afara cercului tau social, urmareste emisiuni TV pe care nu le-ai urmari in mod obisnuit, mergi la targuri sau evenimente care nu fac parte din interesele tale.
„When your purpose is to persuade, your best bet is to leverage emotion. All of our behavior is ultimately driven by emotions, not logic.”
Laurentiu Dumitrescu, Managing Director@Digital Star
Ganditi site-urile intai pentru mobile, apoi pentru desktop!
Strategia de content marketing esueaza pentru cele mai multe branduri pentru ca nu exista customer journey mapping.
Raluca Kisescu, Consultant@Trendwatching – 3 tendinte noi pentru 2018 identificate de Trendwatching
1.Status seekers
Brandurile vor continua sa colaboreze cu influenceri de factura noua, asa-numitii woke influencers, adica persoane care folosesc platformele sociale pentru a atrage atenaia asupra unor subiecte de factura sociala si care lupta pentru dreptate si schimbare in societate.
Xiuhtezcatl Martinez lupta pentru mediu:
DeRay Mckesson lupta pentru egalitatea intre rase:
Julia Tolezano vorbeste despre problemele femeilor in societate. Din pacate eu nu vorbesc portugheza…
Gurmerhar Kaur este studenta si vorbeste despre politica:
Avem si noi woke influenceri?
Daca stii un woke influencer roman, scrie-i numele in comentarii.
2.Infolust
In China a luat nastere shopstreaming sau cum sa imbini distractia si shoppingul.
Curentul a fost lansat de catre Xinda Zhan, un antreprenor chinez supranumit Pearl Bro.
Domnul Pearl Bro se ocupa cu vanzarea perlelor, dar spre deosebire de alti vanzatori, el a gasit o modalitate prin care a castigat in sase luni 4,4 milioane de dolari, de sase ori mai mult decat face familia lui intreaga intr-un an, vanzand perlele in mod traditional.
Cum a procedat Pearl Bro?
Pearl Bro facand live streaming (sursa foto: jingdaily.com)
Clientul cumpara o scoica, apoi domnul Xinda transmite in direct cum deschide scoica ca sa vada clientul daca are si o perla. Si uite asa a transformat cu instrumente moderne un business traditional, castigand milioane din afacere.
Iata cum sa folosesti si tu reteta lui Pearl Bro:
construieste-ti comunitatea inainte de a incepe sa vinzi
arata-le clientilor ceva ce ei n-au mai vazut legat de produsul sau serviciul tau
exploateaza la maxim ideea de surpriza si creste suspansul folosind live-ul
3.Helpful
In 2018 consumatorii se asteapta ca produsele sau serviciile sa-i ierte atunci cand trecutul nu se mai potriveste cu viitorul.
Trendul se numeste forgiving by design si presupune ca produsele si serviciile sa se schimbe ca prin magie odata cu cumparatorul.
Un exemplu este RYU, un retailer de imbracaminte care ofera reduceri de preturi cumparatorilor care au slabit sau si-au crescut masa musculara. Acestia aduc inapoi hainele care nu le mai vin bine si cumpara altele la preturi reduse.
Stiu ca este un articol lung, cu multe informatii asa ca ma opresc aici, urmand sa scriu si partea a doua.
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.