Conferinta Future of Media 2017 – partea intai

future-of-media2017-partea1
Distribuie! - Sharing is caring!

Am participat la conferinta Future of Media 2017 care anul acesta s-a numit Creative Digital Communication.

Iata ce am retinut eu de la vorbitorii din aceasta editie.

Lucian Lipovan, Head of digital content@ProTV – Provocarile jurnalismului digital

  1. principala provocare este sa reactioneze in timp real, tinand cont de datele furnizate de Google Analitycs sa decida ce continut elibereaza, ce scrie, ce stire promoveaza, sa testeze titluri in functie de rata de click
  2. a aparut o meserie noua: webeditor, adica jurnalist+editor foto/video+copywriter+analist
  3. online-ul nu este o anexa a TV/print, nu functioneaza sa iei continutul si sa-l pui direct in online pentru ca nu este acelasi mediu, oamenii se raporteaza diferit
  4. continutul pentru online trebuie gandit special pentru online si trebuie prezentat intr-o forma adecvata pentru mediul respectiv: subtitrare, imagini si video care sa anime textul scris
  5. Google si Facebook, aceste platforme pe care le iubim si le uram in acelasi timp sunt si prieteni si dusmani, suntem prezenti aici pentru ca aici este audienta, dar este din ce in ce mai dificil sa razbim pana la oameni pentru ca suntem trecuti prin tot felul de furci caudine: explore tab, schimbari de algoritm, concurenti, parteneriate intre concurenti, click-ul si mouse-ul
  6. rata de click de pe Facebook este foarte slaba, reteaua nu mai aduce oamenii pe site, adica acolo unde ProTV face banii
  7. rata de click de pe Twitter este zero
  8. nu are o solutie referitoare la modalitatea de a atrage traficul din social media pe site-ul ProTV

Online-ul nu este o anexa a TV/print.

Nu fiti dependenti de un singur canal de distributie!

Dragos Stanca, Managing Partner@Thinkdigital – Fake news invasion: how technology disrupted the concept of truth

  1. data is the new oil, pachetele de informatii pe care platformele online le au despre noi (de la date de nastere la comportamentele de cumparare si preferinte politice) reprezinta surse de bani pentru Google, Facebook si altii
  2. platformele digitale sunt calul troian pe care il bagam singuri in viata noastra pentru ca in schimbul folosirii aplicatiilor gratis, ele culeg toate datele despre noi si le vand celor care cumpara reclame
  3. publisherii investesc bani pentru a produce continut, iar Facebook, YouTube si restul fac bani ruland acest continut
  4. 52% din populatia globului este conectata online, piata de advertising din Romania a ajuns la 350 milioane de euro pe an
  5. medium nu este media, sa incetam sa mai facem confuzie intre cei doi termeni, internetul nu este media, este un canal, un instrument
  6. tehnologia a democratizat accesul audientei la continut, eliminand agentia care era intermediarul dintre stire si public si care activa ca un filtru al calitatii
  7. asa am ajuns sa avem zero interventie cu privire la verificarea calitatii continutului si asa au aparut materialele click-bait pentru ca doar traficul conteaza
  8. fake news inseamna sa amesteci fapte reale sau credibile ca sa generezi trafic sau sa creezi propaganda
  9. totul e legat de psihologia umana: opiniile persoanei sunt influentate de grup

Cum sa lupti impotriva fake news?

Daca esti advertiser – intoarce-te la principiile etice.

Daca esti publisher – diversifica sursele de venituri si canalele de distributie.

Daca esti cititor – raporteaza continutul prost si plateste pentru continutul bun (exemplu – decatorevista.ro)

Lorand Balint, Partner@Platypus Group – Cea mai mare provocare a omului de marketing

  1. cea mai mare provocare a omului de marketing este timpul
  2. iata ce trebuie sa faci ca sa folosesti timpul in favoarea ta si sa generezi idei: trebuie sa ai o viata bogata, trebuie sa intelegi cat mai bine categoria/proiectul/audienta, combina-le pe cele doua, apoi ia o pauza si nu mai lucra pe proiect o perioada

Iesi din birou, vorbeste cu cat mai multi oameni din afara cercului tau social, urmareste emisiuni TV pe care nu le-ai urmari in mod obisnuit, mergi la targuri sau evenimente care nu fac parte din interesele tale.

Gabriela Lungu, Integrated Creative Leader@Wings Creative Leadership Lab – E marketing

Gabriela a vorbit din experienta pe care a acumulat-o lucrand pentru Notino si Airbnb.

  1. E vine de la Exchange – toate magazinele online cauta sa obtina o rata de conversie cat mai mare
  2. E vine de la Economy – peste 70% din clientii din online se asteapta la preturi mai bune decat in magazine
  3. E vine de la Eficienta – clientii se asteapta sa petreaca cat mai putin timp pentru a face o comanda si cu un efort cat mai redus
  4. E vine de la Ease (usurinta) – clientii se asteapta ca interactiunea cu platforma online a magazinului sa se realizeze cat mai simplu si confortabil
  5. E vine de la Emotie – consumatorii cumpara mult mai mult de la brandul cu care sunt legati emotional
  6. E vine de la Emotional experience – ofera-le consumatorilor o experienta emotionanta
  7. E vine de la Engagement – cand consumatorul simte ca face parte dintr-un grup care face lucrurile diferit
  8. E vine de la Empowerment – cand brandul ii ajuta pe oameni sa lupte pentru bine in societate

Ca sa intelegeti mai bine ce vrea Gabriela sa spuna urmariti campaniile facute de Airbnb Don’t go there, live there si We accept.

„When your purpose is to persuade, your best bet is to leverage emotion. All of our behavior is ultimately driven by emotions, not logic.”

Laurentiu Dumitrescu, Managing Director@Digital Star

Ganditi site-urile intai pentru mobile, apoi pentru desktop!

Strategia de content marketing esueaza pentru cele mai multe branduri pentru ca nu exista customer journey mapping.

Raluca Kisescu, Consultant@Trendwatching – 3 tendinte noi pentru 2018 identificate de Trendwatching

1.Status seekers

Brandurile vor continua sa colaboreze cu influenceri de factura noua, asa-numitii woke influencers, adica persoane care folosesc platformele sociale pentru a atrage atenaia asupra unor subiecte de factura sociala si care lupta pentru dreptate si schimbare in societate.

Xiuhtezcatl Martinez lupta pentru mediu:

DeRay Mckesson lupta pentru egalitatea intre rase:

Julia Tolezano vorbeste despre problemele femeilor in societate. Din pacate eu nu vorbesc portugheza…

Gurmerhar Kaur este studenta si vorbeste despre politica:

Avem si noi woke influenceri?

Daca stii un woke influencer roman, scrie-i numele in comentarii.

2.Infolust

In China a luat nastere shopstreaming sau cum sa imbini distractia si shoppingul.

Curentul a fost lansat de catre Xinda Zhan, un antreprenor chinez supranumit Pearl Bro.

Domnul Pearl Bro se ocupa cu vanzarea perlelor, dar spre deosebire de alti vanzatori, el a gasit o modalitate prin care a castigat in sase luni 4,4 milioane de dolari, de sase ori mai mult decat face familia lui intreaga intr-un an, vanzand perlele in mod traditional.

Cum a procedat Pearl Bro?

pearl-bro-live-streaming

Pearl Bro facand live streaming (sursa foto: jingdaily.com)

Clientul cumpara o scoica, apoi domnul Xinda transmite in direct cum deschide scoica ca sa vada clientul daca are si o perla. Si uite asa a transformat cu instrumente moderne un business traditional, castigand milioane din afacere.

Iata cum sa folosesti si tu reteta lui Pearl Bro:

  1. construieste-ti comunitatea inainte de a incepe sa vinzi

  2. arata-le clientilor ceva ce ei n-au mai vazut legat de produsul sau serviciul tau

  3. exploateaza la maxim ideea de surpriza si creste suspansul folosind live-ul

3.Helpful

In 2018 consumatorii se asteapta ca produsele sau serviciile sa-i ierte atunci cand trecutul nu se mai potriveste cu viitorul.

Trendul se numeste forgiving by design si presupune ca produsele si serviciile sa se schimbe ca prin magie odata cu cumparatorul.

Un exemplu este RYU, un retailer de imbracaminte care ofera reduceri de preturi cumparatorilor care au slabit sau si-au crescut masa musculara. Acestia aduc inapoi hainele care nu le mai vin bine si cumpara altele la preturi reduse.

Stiu ca este un articol lung, cu multe informatii asa ca ma opresc aici, urmand sa scriu si partea a doua.

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta

„…exersez social media din 2010.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *