Sapte greseli in web design si in 2017…
Un website bun inseamna in primul rand evitarea unor greseli in web design, fie greseli de functionalitate, de grafica sau tehnice.
Iata cele mai comune greseli in web design intalnite si in 2017:
Greseala No 1 – site fara versiune pentru dispozitive mobile
Cea mai des intalnita greseala si cea mai grava in 2017 este un website fara posibilitatea de a fi vizualizat corect pe dispozitivele mobile. Aceasta in cazul in care nu ai trecut la web design responsive ori mobile adaptive.
De ce este cea mai mare greseala de web design?
Pentru ca vei gasi nenumarate statistici pe net care arata ca cca 68-70% din traficul pe net este efectuat pe smartphone sau pe alte dispozitive mobile!
Astfel spus, mai pe intelesul si celor care nu doresc sa inteleaga inca: statistica arata ca cca. 80% din utilizatorii de internet au si smartphone!!!
Una dintre sursele autorizate care produc astfel de statistici este statcounter.com. Statcounter monitorizeaza aproape 3 milioane de website-uri (si noi l-am implementat si il folosim pentru multe website-uri realizate si recomandam statcounter pentru statisticile vizite/vizitatori).
Greseala No 2 – lipsa tag-ului H1 pe pagina
Pagina fara tag-ul/eticheta H1 isi mutileaza singura una din sursele importante de indexare in motorul Google.
Tag-ul H1 este unul dintre primele elemente pe care le vad motoarele de cautare pentru a determina despre ce este pagina respectiva.
Si nu uita ca, de obicei, in acest tag/eticheta sunt incluse si cuvinte cheie care iti pot imbunatati sansele de plasare mai sus in cautari.
Greseala No 3 – website fara blog
Un website cu blog activ poate avea un trafic de cel putin 3 ori mai mare decat un website fara blog.
Atentie! Un blog inseamna informatii de calitate despre subiecte relevante si nu copierea unor articole din brightside.com si traducerea lor asa cum din pacate veti intalni pe net-ul mioritic, iar dragii nostri “autori” sau “bloggeri” nici macar nu se mai ostenesc sa citeze sursa…
Nu uita ca acest blog din site este important si daca ai un magazin online sau daca doresti sa-ti educi clientii in legatura cu produsele si serviciile companiei, sau pentru a oferi informatii tehnice sau ca sa explici anumiti termeni sau cum sa foloseasca produsul respectiv.
Greseala No 4 – pop-up-uri excesiv folosite prea mari, prea multe
De multe ori ai intalnit pop-up-uri care acopera prea mult din pagina sau apar prea multe, prea des, iar acest lucru este neplacut la vizualizarea website-ului pe desktop si deosebit de enervant la vizualizarea pe mobil.
Pop-up-urile folosite in mod excesiv reprezinta o experienta neplacuta pentru vizitator.
Firma care foloseste asa ceva in loc sa obtina clienti noi sau informatii de la acestia va obtine mai repede clienti in minus, enervati de acest tip agresiv de publicitate sau colectare de informatii…
Greseala No 5 – utilizarea de imagini sau fisiere media foarte mari
Folosirea unor imagini sau fisiere media foarte mari duce la incarcarea greoie a website-ului.
De aceea recomandarea este sa folosesti fisiere media corect optimizate.
Greseala No 6 – lipsa unei descrieri foarte clara a serviciilor sau a produselor oferite
Serviciile sau produsele oferite spre vanzare trebuie sa fie vizibile chiar din pagina principala. Daca acest lucru nu se poate, atunci foloseste un link foarte vizibil care sa mentioneze “aici gasesti ce facem..” sau “ce oferim noi…”.
Greseala No 7 – folosirea abuziva a textelor in imagini
Nu incarca website-ul cu texte sub forma de imagini!
Nu uita ca textul in imagini nu este vazut de motoarele de cautare chiar daca este de dimensiuni enorme.
Iata un exemplu:
Atentie! nu este vorba de tag-ul imaginii ”alternative text” sau descrierea (“alt tag”) imaginii respective, pe care TREBUIE sa-l completezi daca doresti ca imaginea sa fie indexata de Google Image Search si este benefica pentru SEO.
Daca ai un proiect sau oferi un serviciu/produs, esti antreprenor sau profesionist si ai nevoie de un site de prezentare mobile responsive, nu ezita sa ne contactezi.