Instagram pentru companii in Romania

instagram-companii
Distribuie! - Sharing is caring!

Esti un antreprenor, profesionist sau ai un produs/serviciu si vrei sa afli cum sa folosesti Instagram pentru companii.
Iata in acest articol cateva informatii despre Instagram in Romania precum si cateva exemple care ilustreaza modalitatea in care companiile folosesc aceasta retea.

ISTORIE

Instagram a fost fondat in 2010 de catre Mike Krieger si Kevin Systrom. In decembrie 2010 reteaua avea deja 1 milion de utilizatori. Peste un an, in decembrie 2011 a fost declarata iPhone App of the Year dupa ce in acelasi an a atins pragul de 10 milioane de utilizatori. Saltul de la 1 milion de utilizatori la 10 milioane de utilizatori intr-un singur an este fenomenal! In 2012 Facebook cumpara Instagram, iar reteaua continua sa se dezvolte introducand functii noi precum Instagram stories si Instagram for business.

MISIUNE

Mike si Kevin au plecat de la ideea ca tuturor ne place sa facem fotografii, dar putini dintre noi isi permit sa cumpere un aparat foto profesionist. Putem face fotografii cu camera smartphone-ului care oricum ne insoteste in fiecare moment al zilei. Dar fotografiile facute cu telefonul nu arata prea grozav.
Si iata elementul inovator care constituie principala atractie a Instagram: colectia de filtre. Cum functioneaza: pe fotografia realizata cu mobilul, utilizatorul intra in retea si  aplica unul din filtrele existente. Dintr-o singura miscare aceeasi fotografie poate sa arate la fel de bine ca una facuta cu un aparat foto scump.

Astfel misunea Instagram este aceea de a oferi fiecarui utilizator posibilitatea de a fi creativ, eliminand complexitatea si costul unui aparat foto profesionist.

STATISTICI pentru ROMANIA

In luna iulie a.c., activitatea retelei in Romania se prezinta astfel (date via Instagramology):

Total utilizatori: 421.400
Imagini postate: 1.535.120
Video postate: 84.058
Comentarii postate: 2.394.637
Like-uri la imagini: 120.719.413
Like-uri la video: 5.045.221

CARE SUNT INSTRUMENTELE FOLOSITE PE INSTAGRAM

Foto
Video
Hashtag

TOP 5 HASHTAGURI folosite de utilizatorii din Romania in primele 6 luni ale anului
(date via Instagramology)

Love
Romania
Instagood
Beautiful
Photooftheday

TOP 10 BRANDURI ROMANESTI pe Instagram in 2016

Brandurile din Romania care sunt prezente pe Instagram si au cei mai multi urmaritori

(date via Manafu.ro actualizate la data articolului):

Avon Cosmetics Romania >23.000
Lidl Romania >19.000
BMW Romania >18.000
Ikea Romania >14.000
Samsung Romania >13.000
Aqua Carpatica >11.000
Coca Cola Romania >10.000
Telekom Romania >9900
KFC Romania >8100
McDonalds Romania >7800

Principala modalitate prin care o companie poate sa atraga atentia instagramerilor este de a organiza concursuri de fotografii.

Iata 4 exemple de campanii derulate de companii romanesti pe Instagram

Farmec a fost prima companie care in anul 2012 a initiat o campanie pe Instagram. Brandul a lansat hashtagul #spiritulFarmec in cadrul unui concurs de fotografii in care ii invita pe instagramerii din Cluj sa viziteze fabrica, sa faca fotografii care sa ilustreze notiunea din spatele hashtagului si sa le posteze in contul lor de pe Instagram. Din toate fotografiile urcate pe Instagram care mentionau hashtagul concursului, brandul le-a ales pe cele mai bune, le-a printat si le-a expus la Casa TIFF cu ocazia vernisajului Spiritul Farmec. Cea mai buna fotografie din cele mai bune a fost premiata.

Rezultate (via tvdece.ro):

181 de fotografii, 20 de articole media, 22 de articole pe bloguri.

In 2013 Aqua Carpatica a organizat trei concursuri pe Instagram in jurul notiunilor exprimate de hashtagurile lansate de brand: #setedecarte, #stropdeiubire si #puritate. Pentru concursul #puritate, castigatorul celei mai bune fotografii a primit o tableta.

Rezultate:

Au fost urcate 250 de fotografii.

Dar nu numai companiile comerciale organizeaza concursuri pe Instagram. In 2014 Festivalul International de Teatru de la Sibiu (FITS) a organizat pe Instagram urmatorul concurs: instagramerii au fost invitati sa isi faca selfie-uri cu spectacolele de stradă sau obiectivele turistice din Sibiu, pe perioada festivalului, ilustrand tema festivalului din acel an si anume „Unicitate în diversitate” si folosind hashtagurile #selfieFITS si #fits2014. Castigatorii au fost alesi zilnic prin tragere la sorti si au primit produse cu insemnele festivalului.

Rezultate:

Au fost inregistrate 14 de fotografii.

Anul trecut JYSK Romania a organizat un concurs cu ocazia lansarii contului sau pe Instagram. Pentru ca in Piata Universitatii urma sa fie sarbatorita Ziua Internationala a Bataii cu Perne prin cea mai mare bataie cu perne din tara, i-a invitat pe instagramerii care participa la eveniment sa fotografieze participantii, actiunea si orice au dorit si sa posteze fotografiile insotite de hashtagul #pillowfightbucharest si tagul contului JYSK. Castigatorii au primit cate o pilota.

Rezultate:

85 de fotografii

Concluzie

Dupa cum se vede in exemplele de mai sus, pentru ca brandurile sa aiba succes in campaniile derulate cu participarea instagramerilor, este nevoie ca brandurile sa le ofere acestora o provocare pe masura, sa-i invite sa fie creativi si sa le dea ocazia sa-si exprime propria viziune asupra subiectului. De asemenea premiul trebuie sa fie destul de important pentru a-i motiva pe participanti.

Daca doresti sa ne ocupam de brandul tau, te invitam sa ne contactezi la 0745548400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.!

VREI sa-ti promovezi afacerea pe social media? Aboneaza-te!


Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta

„…exersez social media din 2010.”

Comentariile sunt inchise.