Postari pe pagina de Facebook a companiei – 2 formule
Daca iti administrezi singur pagina de Facebook a companiei tale, iata doua formule referitoare la ce fel de postari sa folosesti pentru a atrage like-uri si interactiuni din partea audientei tale.
Aceste formule au fost sintetizate de analisti social media care au cercetat mii de pagini ale companiilor prezente pe Facebook.
De retinut: poti inlocui termenul de „companie” cu „proiect”, „serviciu oferit”, „produs”, etc.
Formula 10/4/1 sau formula cu pisici
Aceasta formula a fost prezentata de Liviu Taloi in cadrul unui eveniment de social media organizat de Open Hub.
Plecand de la motivele pentru care se afla oamenii pe Facebook (explicate pe larg in articolul Ce este Facebook pentru compania ta), specialistii recomanda sa folosesti pe pagina de Facebook a companiei postari care se incadreaza in urmatoarele categorii:
DISTRACTIE
INFORMATIE
VANZARE
Tentatia de a publica postari care se incadreaza in majoritatea lor in categoria vanzare este mare si de inteles.
Este recomandat insa sa te abtii pentru ca pagina de Facebook nu este piata de desfacere, nici canal de publicitate ori agent de vanzari pentru produsul sau serviciul pe care il ofera compania ta.
Iata care este formula cu pisici calculata la 15 postari:
- 10 postari din 15 sa fie din categoria distractie
- 4 postari din 15 sa fie din categoria informatie
- 1 postare din 15 sa fie din categoria vanzare
Formula 30/60/10
O alta perspectiva asupra postarilor pe pagina de Facebook este adusa de Rallyverse si se refera la continut.
Iata care este formula 30/60/10:
- 30% din postari sa fie continut creat de tine despre companie (fotografii, articole pe blog, filmulete, etc)
- 60% din postari sa fie continut creat de altii si selectat de tine
- 10% din postari sa fie call-to-action (CTA)
De ce 30% continut despre companie?
Pentru ca este plictisitor pentru audienta sa vorbesti doar despre compania sau produsul tau sau pentru ca poate nu ai la dispozitie atat de mult continut original. Nu este usor sa creezi continut.
De ce continut selectat si de ce 60%?
Pentru ca adauga un plus de valoare companiei tale si te ajuta sa devii o sursa importanta de informatii pentru audienta ta. Pentru ca nu poti sa fii omniprezent.
Continutul selectat de tine trebuie sa fie relevant pentru compania ta, domeniul de activitate sau comunitatea ta. Si nu uita sa adaugi intotdeauna si perspectiva ta.
De ce doar 10% continut promotional?
Postarile call-to-action (CTA) sunt continut promotional prin care iti indemni audienta sa actioneze intr-o directie sau alta:
5% discount la produsele x!
Da click pe link pentru mai multe informatii!
Descarca acum aplicatia noastra!
Inscrie-te la newsletter!
Recomandarea este de doar 10% pentru ca exista riscul ca oamenii sa dea dislike la pagina ta daca vad in newsfeed prea multe postari promotionale sau de publicitate. Nimeni nu intra pe Facebook ca sa citeasca exclusiv despre reduceri. Aceste postari functioneaza cand exista o comunitate construita in jurul companiei tale si pe care ai atras-o prin celelalte postari.
Evident ca aceste formule pot varia in functie de multi factori (produs, profilul cumparatorului, etc) de aceea este bine sa incerci si sa vezi ce anume functioneaza cel mai bine pentru pagina de Facebook a companiei tale.
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale prin intermediul Facebook, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.
VREI sa-ti promovezi afacerea pe Facebook? Aboneaza-te!