Recomandare Social Media: Linkedin

social-media-linkedin
Distribuie! - Sharing is caring!

Linkedin face parte din social media alaturi de celelalte retele de socializare precum Facebook, Pinterest, Istagram, Youtube, Snapchat, etc. Platforma Linkedin a fost creata in 2003 de catre Reid Hoffman, Allen Blue, Jean-Luc Vaillant, Eric Ly si Konstantin Guericke. Linkedin ofera ocazia membrilor sai sa cunoasca alti membri din perspectiva activitatii profesionale.
Linkedin este cea mai mare colectie de cv-uri din lume, raiul recrutorilor, al head-hunter-ilor si a celor care isi cauta un job nou. In ultimii ani insa a devenit mult mai mult decat atat. Din cauza faptului ca romanii au ramas in urma in ceea ce priveste nivelul de cunoastere a platformei, ei nu folosesc Linkedin la capacitatea maxima. Unii nici nu stiu de ce se afla pe Linkedin si la ce e bun: isi fac cont, isi completeaza profilul si atat. Uita pe urma ca au cont pe Linkedin sau se conecteaza foarte rar, cand isi aduc aminte. De postat zilnic nici nu mai poate fi vorba.

Din 2003 pana in 2015 Linkedin s-a dezvoltat foarte mult, transformandu-se in ceea ce au nevoie membrii sai: un instrument cu ajutorul caruia fiecare membru al retelei isi poate atinge obiectivele de business.

Iata pe scurt 3 motive pentru care va recomandam sa folositi Linkedin daca aveti un business sau activati ca profesionist intr-un domeniu:

1.PULSE
Pulse este platforma de blogging din interiorul Linkedin pe care membrii retelei pot scrie articole incepand cu anul 2013. Orice membru poate scrie un articol, iar Linkedin ofera autorului posibilitatea de a introduce o poza, link-uri catre site-uri din afara retelei, taguirea cu 3 cuvinte cheie (in engleza, aflate in baza de tag-uri Linkedin). Linkedin ofera analitice pentru fiecare articol: vizualizari, like-uri, distribuiri, iar cititorii pot sa comenteze. In functie de atentia primita de articol, Google poate sa aduca in rezultate un articol de pe Linkedin inaintea altor site-uri. Si atunci multi si-au pus intrebarea daca mai are rost sa scrie pe un blog.
Avantaje:
– cresterea vizualizarilor pe site-ul link-uit in articol,
– posibilitatea citirii articolului de catre toti membrii din reteaua autorului (Linkedin ii anunta automat),
– posibilitatea citirii articolului de catre membrii din afara retelei autorului gratie cautarii dupa cuvinte cheie

2. BRAND PERSONAL
Linkedin ofera membrilor sai, prin intermediul platformei de blogging Pulse, ocazia de a-si construi si dezvolta brandul personal. In functie de cat de bine este scris un articol si de restul activitatii pe Linkedin, fiecare membru poate vorbi despre sine si despre activitatea sa profesionala, din perspectiva experientei si a lectiilor invatate pentru a se infatisa celorlalti ca profesionist in domeniul sau.
Avantaje: cresc sansele ca profesionistul respectiv sa fie contactat pentru colaborari, contracte, lucrari, etc.

3. CONTACTE STRATEGICE
A trecut momentul in care acceptam orice invitatie de conectare pe Linkedin din partea oricui. Acum specialistii Linkedin recomanda sa nu ne mai conectam haotic, ci sa avem o strategie: sa ne conectam cu acei oameni care ne intereseaza din perspectiva jobului ocupat. De exemplu: daca lucrezi in domeniul cazarii in regim hotelier (apartments to let), iar clientii tai sunt multinationalele, atunci doresti sa-ti aduci in retea oameni care lucreaza in aceste multinationale in posturi precum „procurement manager” sau „human resources”. Poti foarte usor sa gasesti aceste contacte, folosind bara de cautare, dupa criterii precum:
– denumirea postului ocupat,
– industrie,
– tara,
– oras,
– numele companiei
etc

In acest moment, in Romania sunt 1.810.000 conturi pe Linkedin (statistica pentru luna noiembrie 2015, sursa manafu.ro). La cea mai recenta cautare a noastra dupa criteriul „human resources manager”, in Romania, toate industriile, Linkedin ne-a aratat un numar de 1640 de romani care ocupa aceasta functie.

Linkedin ofera membrilor sai instrumentele necesare pentru a-i ajuta sa cunoasca virtual alti profesionisti, pe care altfel nu i-ar fi intalnit in offline.

Depinde de fiecare cum foloseste aceste instrumente.

Va invitam sa urmariti prezentarea lui Jeff Weiner, CEO al Linkedin in timpul Conferintei de tehnologie, media & telecom din 2014 organizata de Morgan Stanley in San Francisco, care vorbeste despre misiunea companiei – de unde au plecat, unde se afla acum si ce vor sa faca maine:

Iulia-Cristina-Uta
Iulia-Cristina-Uta

„…exersez social media din 2010.”

Comentariile sunt inchise.