Brandul, Situl si SEO-ul – greseli de evitat
Greseli de evitat in construirea unui SEO corect. Am tot ocolit subiectul SEO – acest „creme de la creme” – abordat de mai toti cunoscatorii in domeniu, dar si de multi „specialisti” – SEO acest cuvant „magic” care te face sa crezi ca odata pus in practica – dupa ce a fost platit cu varf si indesat – vei avea situl deci brandul tau pe prima pagina in cautarile Google pentru cuvintele tale cheie
SEO – SITE – BRAND
Iata 6 sfaturi de tinut minte sau de avut in nota la orice site de brand:
1. NIMENI nu poate sa-ti garanteze primul loc
…sau primele locuri in Google la cautari – decat daca … este AdWords (platforma de Publicitate si Promovare Online oferita de Google).
2. NU scrie continut bazat pe algoritmul de cautare.
Algoritmul de pozitionare in cautari se schimba des si foarte des (comentatori din bransa SEO spun ca algoritmul a ajuns sa fie ajustat lunar – asta insemna ajustare, repozitionare, pondere a peste 200 de factori luati in calcul de Google pentru rezultatul unei cautari – deci oricand te poti trezi din pagina 1, 2 in pagina n+ …
3. „mobile RESPONSIVE”
Situl tau trebuie sa fie mobile RESPONSIVE – am mai spus – vezi articolul – verifica situl cu uneltele oferite de Google – de ce?
In August 2018 – 58% din toate cautarile vin de pe mobile, iar Google arata doar situri MOBILE RESPONSIVE – in completare 40 % dintre consumatorii de web folosesc doar telefoanele mobile deci efectueaza doar cautari pe smartphone… date furnizate de SEOTribunal.
Sperand ca v-ati luat un pix si ati notat primele trei greseli de evitat, sa mergem mai departe cu urmatoarele trei.
4.„LOCALIZAREA”afacerii
Sa luam un exemplu: vinzi mancare – asta deoarece GIP Media a facut si situri care vand mancare sau produse alimentare – toata lumea o sa aiba texte „bucatarie specialitate xxxx…” „produse branza xxxx…” sau „cele mai bune…” uitand un lucru neocolit de Gooogle ba din contra foarte sustinut : „localizarea” adica trebuie sa scrii despre produse branza in BRASOV …restaurant in cartierul AVIATIEI... daca NU ai facut asta si iti desfasori activitatea intr-o locatie FIZICA fara sa aplici in descriere/texte localizarea vei pierde o mare parte din clientii tinta. Deci cand creezi cuvinte cheie tinta – keywords – nu uita, include localizarea.
5. NU face umplutura(stuffing) sau repetarea fara sens a cuvintelor tinta
Evita „umplutura si repetarea cuvintelor tinta” adica NU scrie pentru a atinge „N” densitate de cuvinte tinta. O sa gasesti texte pe net scrise parca de roboti pentru roboti uneori fara sens pentru vizitatorii tai UMANI. Pacaleala poate tine o data, de doua ori dar exista algoritmi Google care pot determina si umplutura si repetarea in mod nenatural a cuvintelor cheie. Continutul este NUMARUL 1 – deci asigurati-va ca BRANDUL vostru ofera prin site cea mai buna calitate a continutului – atat vizual cat si text. Acest lucru inseamna, de asemenea, ca site-ul vostru trebuie sa actualizeze in mod regulat continutul.
6. VITEZA de incarcare
Orice site de BRAND are nevoie de viteza de incarcare a sitului. Utilizatorii sunt ocupati. Ei doresc informatii rapide, clare și concise si le doresc repede – REPEDE. Google tine cont de viteza de incarcare a site-ului si, prin urmare, acele grafice si clipuri uimitoare, dar greoaie la incarcare pot determina scaderea in cautari.
Aceste sfaturi sunt date din propria experienta de peste 14 ani de „aventuri” in webdesign si „Google….” pentru cei care doresc un SEO curat pentru BRANDUL propriu dar …exista din pacate si un dar…
Pentru a obtine un rezultat cat mai bun in cautari trebuie sa aveti in plan alocari financiare pentru advertoriale, publicitate pe Google, publicitate Facebook etc.
6 bis. Daca nu o sa folositi firme specializate – nu uitati sa va verificati linkurile din paginile websitului, adica nu-l trimiteti pe Google in balarii, deorece si asta o sa va penalizeze; pentru a verifica puteti folosi instrumente – cautand pe Google „free broken link checker online”.
Daca ai un proiect sau oferi un serviciu/produs, esti antreprenor sau profesionist si ai nevoie de logo sau de un site de prezentare mobile responsive, nu ezita sa ne contactezi.