Conferinta Future of Media 2017 – partea a doua
Am participat la conferinta Future of Media 2017 care anul acesta s-a numit Creative Digital Communication.
Prima parte a articolului post-eveniment o poti citi aici.
In acest articol vorbesc despre influencer marketing.
Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director@STARCOM – Sugar, spice & everything nice
Anul trecut STARCOM a scos pe piata un studiu foarte interesant despre profilul influencerilor din Romania. La momentul lansarii studiului am scris un articol de prezentare: Cine sunt influencerii din Romania? La un an de la publicarea articolului, acesta este in topul celor mai citite articole de pe blogul nostru, semn ca interesul pentru acest fel de marketing este ridicat.
Cu ocazia acestei conferinte, STARCOM a dat fiecarui participant, in premiera, un stick ce contine un alt studiu, 2017 Consumer Report, de data aceasta cu privire la comportamentul de cumparare a patru categorii de consumatori: familii cu copii, adolescenti (14-17 ani), tineri necasatoriti (18-34 ani) si familii fara copii. Concluziile acestui studiu le voi mentiona intr-un articol ulterior.
Despre influencer marketing, Andreea ne-a spus ca au succes acele campanii care tin cont de urmatoarele criterii:
- onestitate
- autenticitate
- consistenta
Influence is not for sale.
Brands don’t influence people, people do.
Influencers are not media outlet, they’re people, too.
Influence is not a tactic, it is a strategic pillar.
Nu puneti vorbe in gura influencerului! Creati continutul impreuna cu influencerul.
Denisa Mirea, PR & Digital Manager@Avon Romania si Moldova – The social power of celebrity in digital marketing
Denisa a spus asa:
„Am gresit cu Antonia in 2012, in 2017 ne-am redresat si am invatat. Nu mai introducem influencerul in campania noastra, ci cream campania plecand de la influencer.”
Nu in fiecare zi vezi un profesionist recunoscand ca a gresit :).
Exemplu:
Diferenta dintre campania din 2012 si campania din 2017 e faptul ca au lasat-o pe Antonia sa gaseasca propria modalitate de a transmite mesajul.
Alina Cinciulescu, Strategy Manager@Global Records – Influencers marketing process
Alina a prezenta etapele prin care trebuie sa treaca o campanie cu influencers pentru a avea succes.
1. Strategie: scopurile campaniei, obiective si buget
2. Creatie: directiile de creatie si conturarea conceptului
3. Identificarea si selectia influencerilor
4. Management: influencer content management
5. Publicarea: programare si monitorizare
6. Raportare: statistici post-campanie, real-time si masurarea ROI
De asemenea, Alina a identificat patru categorii de influenceri:
- celebritatile: artistii
- influencerii macro: persoane care au o audienta de peste 100.000 de persoane
- influencerii micro: persoane care au o audienta cuprinsa intre 10.000-100.000 de persoane
- influencerii peer-to-peer sau de la om la om: persoane care au intre 1000-10.000 de fani, followeri sau abonati
Cu totii suntem influenceri in propriul cerc de cunostinte, prieteni si rude.
In ce masura poti sa influentezi pe cineva depinde cred si de brandul personal si valorile sau talentele pentru care esti cunoscut.
Pe profilul meu de LinkedIN am 1120 de oameni, iar pe cel de Facebook, 1389. Pot sa spun ca ma incadrez la categoria peer-to-peer.
Mai depinde desigur de interesele mele si de interesele oamenilor care sunt in lista mea si in ce fel am interactionat cu ei.
O alta conditie este ca produsul sau serviciul pe care l-as recomanda, sa se regaseasca printre interesele mele si ale oamenilor care imi vad postarile, atunci as avea credibilitate si poate oamenii ar reactiona.
Recomandarea Alinei pentru branduri: ganditi actiuni pentru clientii vostri ca ei sa devina influenceri.
Iata obiectivele pe care un brand le poate atinge printr-o campanie cu influenceri:
- sa ajunga la o audienta noua
- sa dezvolte o comunitate
- sa atraga trafic catre site
- sa amplifice o idee sau o campanie
- sa dezvolte un produs
- sa creasca vizibilitatea brandului
- sa aduca descarcari ale unei aplicatii
- sa influenteze cumparatorul in etapa de considerare a procesului de cumparare, adica in acel moment in care ia in considerare cateva produse inainte de a cumpara
- sa construiasca loialitatea cumparatorului
Raul Gheba, Copywriter@MullenLowe Romania si Victor Oprisan, Group Creative Director@MullenLowe Romania
Raul si Victor de la agentia MullenLowe Romania au creat pentru brandul de apa minerala Zizin un serial interactiv de animatie intitulat Ziua nesfarsita a lui Giraf.
Serialul militeaza pentru echilibru, mesaj pe care il vedem si in reclamele de pe tv ale brandului. Episoadele sunt difuzate pe pagina de Facebook, iar interactiunea se desfasoara astfel: la sfarsitul fiecarui episod, fanii sunt invitati sa voteze folosind una din reactiile love, haha, angry, wow, sad; reactia predominanta decide continuarea povestii.
Eu nu sofez, dar sunt copilot in fiecare zi si pot sa spun ca recunosc situatiile din episodul asta 😛 😛 😛 .
Serialul a fost apreciat de fanii paginii Zizin, dar si de specialisti: agentia a castigat pentru aceasta campanie un trofeu Silver la premiile Fibra, categoria Digital-Social Media de anul acesta.
Iata recomandarile lui Raul si Victor pentru branduri:
- daca esti un brand cu un following micut, fa macar cateva chestii care sa insemne ceva pentru cei pe care ii ai;
- implica-i pe oameni sau macar da-le impresia ca au ceva de zis in privinta brandului tau;
- cu content funny, dar funny pe bune, nu publicitar funny, e greu sa dai gres;
- if you build it, they will come;
- hidratati-va cu cel putin 2 litri de apa echilibrata pe zi 🙂
Aceasta a fost editia 2017 a conferintei Future of Media.
Am aflat multe lucruri interesante si sper sa am ocazia sa le pun in practica pentru clientii nostri.
De asemenea sper ca acest articol (impreuna cu cel anterior) sa fie o sursa de invatare si inspiratie pentru tine.
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.