Pokemon GO: cum sa atragi clienti
Daca vrei sa profiti de nebunia generata de jocul Pokemon Go, iata cum sa atragi clienti in magazinul tau, folosind conturile social media ale business-ului.
In primul rand informeaza-te cu privire la jocul Pokemon Go. Iti recomand sa citesti articolul Victoriei Giorgiana: Totul despre Pokemon Go.
Intra in joc si verifica daca magazinul tau se afla langa un Pokestop sau Gym sau daca apar pokemoni in locatia ta.
Daca apar pokemoni in magazinul tau, da de veste pe conturile social media ale business-ului cu hashtagurile #pokemongo #gottacatchemall. Pokemonii reapar in acelasi loc in care au fost prinsi la interval de 2-3 ore.
Invita jucatorii sa joace in magazinul tau si ofera-le discount-uri la produsele sau serviciile tale.
Daca magazinul tau se afla langa un Pokestop, arunca un lure si astfel iti incluzi magazinul in joc si atragi jucatori in spatiul tau. Lures costa 100 Pokecoins si dureaza minim 30 minute, iar daca n-ai Pokecoins, poti sa cumperi 100 Pokecoins la pretul de 0.99$. Pentru 2$ magazinul tau are expunere in interiorul jocului timp de o ora.
Pana de curand companiile puteau sa solicite de la Niantic infiintarea unui Pokestop sau Gym la locatiile lor, dar Niantic a suspendat aceasta posibilitate pe moment.
Ca in orice strategie de marketing si vanzari e necesar sa-i cunosti pe jucatori foarte bine si sa le oferi acele produse sau servicii care sa-i ajute sa-si atinga scopul si nu in ultimul rand sa le oferi o experienta placuta din momentul in care intra in magazinul tau; odata ce jucatorul intra in magazin, poti sa intri in discutie cu el si sa afli mai multe informatii.
Evident ca sunt avantajate companiile care ofera produse ce intra in kit-ul obligatoriu al jucatorului de PokemonGo. Quickmobile a intocmit un astfel de kit: smartphone, baterie externa, husa rezistenta la apa, card MicroSD, bratara fitness, camera foto-video.
QuickMobile nu ofera discount-uri la produsele din kit, dar au avut o campanie derulata in perioada 22-29 iulie, in orasele cu magazine QuickMobile, in cadrul careia au oferit impreuna cu ABC Tech baterii externe si cabluri de incarcare celor care aveau mai putin de 10% din baterie.
Vodafone ofera internet gratuit:
Orange ofera discount-uri la bateriile externe:
Smuff se gandeste chiar la recomandarea care a aparut pe net pentru jucatori si anume aceea de a nu pleca singur la vanatoare de pokemoni, ci de a merge cu un prieten si a adus in fata bateria cu doua intrari:
O companie de personalizat tricouri a inteles afilierea jucatorilor la anumite echipe si a scos un tricou dedicat Echipei Instinct:
Contact-lentile.ro s-a folosit de joc pentru a oferi un credit de 50 ron, si i-a dus pe jucatori pe magazinul online prin intermediul unui concurs anuntat pe pagina sa de Facebook:
Compania spune ca a inventat acest pokemon special pentru concurs.
…si iata si un exemplu nefericit in care produsul nu are nicio legatura cu nevoile jucatorilor de Pokemon Go:
Recompenseaza-i pe cei care au intrat in magazin jucand Pokemon Go cu surprize sau oferte speciale. Iata cateva modalitati de a mari baza de date a magazinului cu jucatorii Pokemon Go:
-invita-i sa dea check-in pe pagina de Facebook a magazinului,
-invita-i sa lase un comentariu pe contul tau de Google maps,
-incurajeaza-i sa eticheteze magazinul in fotografiile cu pokemonii prinsi in locatia ta,
-invita-i sa publice fotografii cu pokemonul prins in magazin in contul lor de Snapchat, Instagram sau Facebook,
-ofera reduceri pentru membrii uneia dintre cele trei echipe: Instinct (galben), Mystic (albastru) si Valor (rosu).
Urmatorul pas este sa te gandesti cum ii determini sa revina in magazin in afara momentului in care joaca Pokemon Go.
Am cautat statistici referitoare la profilul jucatorului de Pokemon Go in Romania, dar nu am gasit asa ceva. Am gasit insa o statistica realizata pentru SUA care arata ca 37% dintre jucatori sunt barbati, 63% femei, iar cel mai mare procent de jucatori au varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani.
sursa: forbes.com
Am gasit o alta statistica interesanta legata de popularitatea jocului in lume, realizata de Similar Web. Astfel Australia, Germania si Portugalia sunt tarile cu cele mai multe descarcari ale jocului pe Android.
Incercand sa creioneze un profil al jucatorului de Pokemon Go, cei de la Similar Web s-au uitat la alte platforme care au crescut de cand a fost lansat jocul. Astfel ei au constatat ca, in functie de timpul petrecut in-app, urmatoarele zece platforme sunt preferatele jucatorilor atunci cand nu alearga dupa pokemoni: Snapchat, Instagram, Facebook si Facebook Messenger, Twitter, Spotify, Tumblr, Amazon, Kik si iFunny.
Dintre companiile care se afla in Top 10 Social Brands (conform Revista Biz), doar patru se folosesc de joc:
Vodafone
McDonald’s
Orange
Lidl
Multumesc Facebrands.ro ca mi-au dat acces la programul lor Facebrands Pro pentru a gasi cele mai relevante mesaje ale companiilor referitoare la Pokemon Go.
Daca doriti prezenta in social media, va invitam sa ne contactati!
VREI sa-ti promovezi afacerea pe social media? Aboneaza-te!
1 Comments
BikeXCS este unul dintre brandurile care a profitat de acest fenomen, oferind reducere in functie de pokemonii pe care ii prinzi. Detalii aici: https://www.bikexcs.ro/pokemon-go