Daca nu ai inceput inca sa folosesti aceasta modalitate de promovare, poate ca vazand cum folosesc alte companii reclamele pe Facebook, te va inspira si te va ajuta sa faci acest pas.
Mentionez ca toate imaginile reclamelor din acest articol sunt printscreen-uri realizate de pe mobilul meu.
De Paste Auchan a promovat un concurs cu multe premii la care trebuia sa te inscrii.
Am dat click pe butonul Inscrie-te care m-a dus la un buton de login cu datele din contul de Facebook.
Dupa ce m-am inscris, am ajuns pe o pagina dedicata prin intermediul careia Auchan imi oferea posibilitatea sa trimit o felicitare de Paste virtuala.
Am acceptat propunerea si am introdus adresa de mail a persoanei careia Auchan sa ii trimita mail cu felicitarea virtuala.
Deci Auchan a strans dintr-un foc doua adrese de mail: a mea, in momentul in care m-am inscris la concurs si a persoanei careia i-am trimis felicitarea virtuala.
Subiect: concurs
Instrument: imagine
Buton: Inscrie-te
Link catre: pagina dedicata
Obiectiv imediat: strangerea de adrese de mail (nume+prenume, localitate, mail, telefon)
Clubul Revenge a organizat un concurs de Paste, iar premiul a fost pe masura: o gramada de beri!
Subiect: concurs cu like+comment+share
Instrument: imagine
Buton: Afla mai multe
Butonul duce catre: pagina home a site-ului revenge.ro
Obiectiv imediat: cresterea numarului de aprecieri la pagina, cresterea ratei de engagement la postare si trafic pe site.
Veranda Mall a cumparat reclama pe Facebook pentru a promova o experienta dedicata copiilor: Labirintul Iepurasului.
Subiect: informarea audientei
Instrument: imagine
Buton: Afla mai multe
Butonul duce catre: pagina dedicata acestei experiente de pe site-ul verandamall.ro
Obiectiv imediat: trafic pe pagina respectiva
Champagne Room a promovat ideea de a face cadou de Paste o sticla de sampanie vintage.
Dupa cum se observa in text, a introdus si un element de urgenta: “mai sunt disponibile doar 24 de sticle”.
Subiect: informarea audientei + link in text
Instrument: imagine
Buton: Contacteaza-ne
Butonul duce catre: pagina home a site-ului lor champagne-room.ro
Obiectiv imediat: trafic pe pagina
Este o neconcordanta intre buton si pagina la care duce acesta: in loc sa duca audienta pe pagina de contact, se deschide pagina home a site-ului.
Mi se pare ca ar fi fost mai folositoare o pagina dedicata acestui concurs unde cei interesati sa poata alege din sampaniile disponibile si tot din aceeasi pagina sa aiba posibilitatea sa comande direct prin telefon sau poate prin mail, in acest fel compania strangand si adresele de mail ale clientilor.
Kidscom Romania Official a folosit Facebook Ads pentru a promova catre audienta sa un concurs prin care a oferit ca premiu un set de transport pentru copii.
Dupa cum vezi postarea are foarte multe comentarii desi participarea la concurs nu presupunea si acest lucru. Toate aceste comentarii sunt de la oameni care au scris Paste Fericit! sau alte urari cu aceasta ocazie. Iar numarul de distribuiri depaseste numarul de like-uri la postare, desi, ca si in cazul comentariilor, compania nu a solicitat acest lucru. Imi inchipui ca impactul acestei reclame a fost mare.
Subiect: concurs like+share la pagina si like+share la postare
Instrument: imagine
Buton: fara buton
Butonul duce catre: fara link
Obiectiv imediat: cresterea numarului de aprecieri la pagina de facebook + cresterea ratei de engagement la aceasta postare.
Arta ceaiului a promovat prin Facebook Ads concursul sau de Paste.
In textul reclamei se spune ca este vorba de o comanda de la artaceaiului.ro.
Dupa ce am dat click pe Inscrie-te, am ajuns pe pagina dedicata concursului unde mi se spune ca de fapt este vorba de doua cosuri de cumparaturi in valoare de 100 lei.
Nu-mi dau seama daca este vorba de produse diverse sau doar de pe artaceaiului.ro.
De asemenea nu stiu daca valoarea cadoului este de 100lei/cos sau 100lei pentru ambele cosuri.
Pentru a participa la concurs persoana interesata trebuia sa se inscrie cu email, nume si prenume.
Ar fi putut sa foloseasca formularul integrat de colectare a adreselor de email de la obiectivul de marketing din cadrul Facebook Ads – generare de clienti potentiali. Astfel nu mai era nevoie ca respectiva companie sa scoata persoana interesata de pe Facebook.
Subiect: concurs
Instrument: imagine
Buton: Inscrie-te
Butonul duce catre: pagina dedicata concursului pe artaceaiului.ro
Obiectiv imediat: colectarea de adrese de email
We are family isi indeamna audienta sa faca poze de familie tematice. Este mentionat un numar de telefon, dar persoana interesata nu are cum sa il apeleze direct din reclama.
Subiect: informare
Instrument: imagine
Buton: Afla mai multe
Butonul duce catre: pagina home a site-ului wearefamily.ro
Obiectiv imediat: trafic pe site
Concursul prezentat de Click birotica pastreaza tema de Paste, dar le solicita participantilor sa depuna un mic efort: acela de a face un desen.
Subiect: concurs like la pagina+share la postare si trimite pe email
Instrument: imagine
Buton: fara buton
Butonul duce catre: fara link
Obiectiv imediat: cresterea numarului de aprecieri la pagina+cresterea ratei de engagement la postare+colectare de adrese de email
Desi Kuvings nu a avut o reclama de Paste, o prezint pentru ca mi-a placut faptul ca a depasit conditiile minime de like&share pentru participarea la concursul sau.
Astfel Kuvings ofera participantilor posibilitatea de a castiga un set de pahare pentru smoothie-uri cu conditia sa mentioneze in comentarii reteta preferata de smoothie din cele prezentate pe site-ul sau.
Este o modalitate desteapta de a face trafic pe site, de a se face cunoscuti si de a afla preferintele audientei sale.
Nu inteleg de ce in imagine prezinta inghetata de fructe, iar paharul cu smoothie este mic-mic.
Subiect: concurs cu comentariu
Instrument: imagine
Buton: fara buton
Link in text catre pagina retetelor de smoothie-uri
Obiectiv imediat: cresterea traficului pe site
N-am inteles nimic: care este mesajul reclamei pentru ca textul se termina inainte sa explice ce inseamna “iepuras de 2 ori”, am intuit ca este vorba de un proiect social dar nu inteleg care este mecanismul din spatele proiectului, cine sunt aceste alte doua familii.
Daca stau sa gandesc logic, ar trebui sa fie “Anul acesta poti fi IEPURAS de 3 ori”: pentru familia mea si pentru celelalte doua familii. Dar acesta este un detaliu neglijabil.
Subiect: informare
Instrument: imagine
Buton: Like
Obiectiv: cresterea numarului de aprecieri la pagina
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.