Reclame Facebook – obiective de marketing

reclama-facebook
Distribuie! - Sharing is caring!
Platforma de Facebook Ads (reclame platite) a fost dezvoltata in ultima perioada tinand cont de nevoile companiilor. Avand in vedere impactul organic scazut al paginilor Facebook, companiile pot folosi reclamele platite pentru a comunica cu audienta lor.

Setarea unei reclame platite pe Facebook incepe de la intrebarea la care fiecare companie trebuie sa raspunda:

Ce vreau sa obtin?

Odata ce compania isi identifica nevoile, ea este pregatita sa raspunda intrebarii pe care Facebook i-o adreseaza de data asta:

Care este obiectivul tau de marketing?

Facebook ofera 3 obiective de marketing din care compania poate alege pentru a cumpara si rula o reclama platita: vizibilitate, considerare si conversie.

Vizibilitate

  • vizibilitatea marcii (brand awareness) – creste vizibilitatea companiei tale adresandu-te celor care prezinta sanse mai mare sa fie interesate de aceasta

  • vizibilitate locala (local awareness) – promoveaza-ti afacerea persoanelor din apropiere

  • impact (reach) – afiseaza reclama unui numar maxim de persoane

Reclama pentru vizibilitatea marcii (brand awareness) este potrivita pentru o companie la inceputul activitatii, care doreste sa se faca cunoscuta persoanelor care fac parte din audienta-tinta.

De retinut ca scopul unei campanii de brand awareness nu este acela de a genera vanzari sau conversii. Asa cum spune Facebook, campania de brand awareness functioneaza in asa fel incat sa creasca numarul persoanelor din audienta-tinta care-si amintesc de reclama ta.

Reclama pentru vizibilitate locala (local awareness) functioneaza foarte bine pentru companii care ofera servicii intr-o locatie fizica: patiserie, cafenea, restaurant, service biciclete, magazin pantofi, etc.

Acest fel de reclama te ajuta sa comunici cu persoanele din jurul afacerii tale, in momentul in care se afla in apropierea locatiei tale. Reclama ta poate sa prezinte o oferta, un happy-hour sau orice altceva menit sa determine persoana sa-ti viziteze locatia.

Un aspect foarte folositor al acestui tip de reclama este ca poti seta un buton cu diferite actiuni (call-to-action):

  • Imi place pagina,
  • Suna acum,
  • Obtine indicatii (unde pui link catre o harta, astfel incat utilizatorii sa apese pe reclama si sa afle cum sa ajunga in locatia ta),
  • Afla mai multe,
  • Trimite mesaj,
  • Salveaza.

Poti folosi reclama pentru impact (reach) atunci cand vrei sa comunici cu un numar cat mai mare de persoane care fac parte din audienta ta tinta, la bugetul pe care il ai. Acest fel de reclama este potrivit pentru evenimente precum lansarea unui produs/serviciu nou, campanii la nivel national.

  • Obiectivul impact iti permite:
    sa maximizezi impactul pe intreaga perioada in care se deruleaza campania;
  • sa setezi numarul minim de zile inainte ca o persoana sa vada din nou reclama ta, datorita optiunilor de control al frecventei.

Reclama iti da posibilitatea sa setezi link catre o harta care sa contina indicatii catre locatia afacerii tale.

Pentru butonul de actiune poti sa alegi intre:

  • Aplica acum,
  • Rezerva acum,
  • Contacteaza-ne,
  • Descarca,
  • Afla mai multe,
  • Vinde acum,
  • Cumpara,
  • Inscrie-te,
  • Vezi mai multe,
  • Obtine indicatii,
  • Suna acum,
  • Trimite un mesaj acum.

Considerare

  • trafic – trimite mai multi utilizatori catre o destinatie de pe Facebook sau din afara ei

  • interactiuni – obtine mai multe interactiuni, aprecieri pentru pagina, raspunsuri la eveniment sau obtineri de oferte

  • instalari de aplicatie – incurajeaza mai multe persoane sa instaleze aplicatia

  • vizualizari de clip video – incurajeaza mai multe persoane sa vada elementele tale de continut video

  • generare de clienti potentiali – creste numarul de informatii colectate despre clienti potentiali, precum adrese de e-mail, de la persoane interesate de compania si de afacerea ta

Daca ai scris un articol nou pe blogul companiei, oferi un produs sau serviciu nou, oferi o reducere, atunci alege obiectivul reclama pentru trafic.

Optiunile pe care le ai pentru acest obiectiv sunt:

  • sa directionezi traficul spre site-ul tau web / messenger
  • sa directionezi traficul spre o aplicatie.

Reclama pentru interactiuni te ajuta sa obtii mai multe vizualizari si interactiuni pentru postarea sau pagina ta.

Aceasta reclama are patru optiuni:

  • interactiuni cu o postare (comentarii, distribuiri, aprecieri),
  • aprecieri pentru pagina ta,
  • raspunsuri la evenimente
  • obtineri de oferte.

Daca o postare publicata pe pagina a avut rezultate bune (a generat comentarii, like-uri si distribuiri), atunci poti plati ca Facebook sa o arate unui numar mai mare de persoane care fac parte din audienta ta.

Reclama pentru instalarea aplicatiei trimite persoanele tintite la magazinul de unde pot cumpara aplicatia. Daca persoanele apasa pe reclama, ei sunt directionati catre un app store sau o plansa.

Butonul pentru actiune are urmatoarele variante:

  • Rezerva acum,
  • Descarca,
  • Instaleaza acum,
  • Afla mai mult,
  • Asculta acum,
  • Joaca jocul,
  • Cumpara,
  • Inscrie-te,
  • Foloseste aplicatia,
  • Vezi mai multe.

Reclama pentru vizualizari de clip video se inscrie in curentul inceput de anul trecut, curent ce pune accent pe promovarea prin video.

Astfel, Facebook iti ofera ocazia sa comunici cu persoanele din audienta ta, folosind video pentru a le atrage atentia si pentru a creste vizibilitatea companiei tale.

Ai posibilitatea de a trimite persoanele in afara platformei prin inserarea unui link in reclama.

Butonul pentru actiune:

  • Rezerva acum,
  • Descarca,
  • Afla mai multe,
  • Cumpara,
  • Inscrie-te,
  • Vezi mai multe.

Astfel, in reclama video poti sa prezinti un produs/serviciu, poti sa lansezi invitatia la un eveniment sau sa iei un interviu.

Reclama pentru generare de clienti potentiali este potrivita pentru promovarea unui workshop/seminar/conferinta la care este necesara inscrierea. Poti folosi aceasta reclama pentru a creste numarul abonatilor la newsletterul companiei sau pentru a prezenta un serviciu.

Butonul pentru actiune:

  • Aplica acum,
  • Descarca,
  • Cere o cotatie,
  • Afla mai multe,
  • Inscrie-te,
  • Aboneaza-te.

Avantajul acestei reclame este ca include un formular pe care persoanele interesate il completeaza in interiorul reclamei, nu este nevoie sa paraseasca Facebook.

Conversie

  • conversii – creste numarul actiunilor importante realizate pe site-ul tau web sau in aplicatia ta

  • vanzari din catalogul de produse – creeaza reclame care afiseaza automat produse din catalogul tau de produse, pe baza audientei tale tinta

  • vizite in magazin – incurajeaza mai multe persoane din apropiere sa-ti viziteze locatiile fizice

In reclama pentru conversii poti alege site-ul web sau aplicatia pe care doresti sa o promovezi. Este necesar sa setezi pixelul de conversie sau evenimentul care te intereseaza.

De exemplu: conversie poate fi completarea unui formular pe site, inscrierea la newsletter sau adaugarea produselor in cos.

Pentru a folosi reclama pentru vanzari din catalogul de produse este necesar sa completezi magazinul virtual din cadrul paginii tale de Facebook.

Daca esti o companie care are mai multe magazine, poti folosi reclama pentru vizite în magazin pentru a crea campanii de publicitate dinamice care sa fie relevante pe plan local pentru fiecare magazin.

Acest articol este o prezentare generala, fara sa intru in detalii precum instalarea pixelului Facebook pe site-ul tau sau cum si cand sa folosesti audientele personalizate sau asemanatoare si asa mai departe.

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!


Iulia Cristina Uta
Iulia Cristina Uta
"...exersez social media din 2010."

Comentariile sunt inchise.

Reclame Facebook – obiective de marketing
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Prin utilizarea acestui site sunteți de acord cu Politica de confidentialitate.