Dupa ce ai ales obiectivul de marketing potrivit pentru ceea ce doresti sa obtii, urmeaza alegerea si setarea audientei cu care doresti sa comunici.
In acest articol voi vorbi despre audienta personalizata. Despre audienta salvata am vorbit aici.
Audienta personalizata nu este potrivita pentru o companie care este la inceput, care inca nu are o baza de date cu clientii sau prospectii sai.
Ca sa fac o comparatie cu vanzarile: nu este instrumentul potrivit daca vrei sa faci cold calls.
Este instrumentul potrivit pentru a ajunge la clienti sau la oameni care si-au aratat intr-un fel sau altul interesul pentru compania ta.
Astfel, se presupune ca ai reusit sa obtii date de contact ale unor persoane interesate de compania ta sau de produsul pe care il ofera compania ta.
Poate fi vorba de lista de persoane care s-au abonat la newsletterul companiei sau de lista de conexiuni pe care le ai in profilul tau de LinkedIN sau de persoane care au vizitat site-ul tau.
Poti alege intre urmatoarele optiuni:
Nu poti sa combini criteriile, deci vei incarca doar numere de telefon sau doar nume de familie, etc.
De exemplu, daca ai muncit sa cresti lista de abonati la newsletterul companiei si nu esti multumit de procentul de abonati care iti deschide mesajul trimis pe email, atunci poti sa comunici cu ei atunci cand se afla pe Facebook.
Pentru a crea aceasta audienta este necesar sa ai instalat pixelul Facebook.
Pixelul este un cod de urmarire pe care il genereaza Facebook si pe care il instalezi pe paginile site-ului tau, pe toate paginile sau doare pe anumite pagini care te intereseaza.
Daca nu ai o lista semnificativa de potentiali clienti sau clienti, atunci poti strange in aceasta lista vizitatorii care iti viziteaza site-ul.
Poti sa incluzi traficul din trecut al site-ului, dar nu mai mult de 180 zile.
Sau poti include persoane care au vizitat site-ul web in ultimele 180 zile, dar nu au revenit.
Facebook le identifica si le adauga automat in aceasta lista.
Daca afacerea ta are o aplicatie dedicata clientilor sai atunci aceasta optiune este foarte folositoare.
Solutia? Li te adresezi cu un voucher de cumparaturi si astfel cresti sansa sa se intoarca si sa faca achizitia respectiva.
Este bine sa te adresezi cu o reclama platita persoanelor care au interactionat cu postarile paginii tale de companie pentru ca sunt deja familiarizate cu compania ta si le poti retine atentia mai usor.
In aceasta audienta Facebook introduce persoanele care au interactionat cu unul din clipurile postate pe pagina si le pastreaza timp de maxim 365 zile
Aici selectezi formularul de clienti pe care l-ai folosit anterior si alegi persoanele pe care doresti sa le salvezi in aceasta audienta in functie de trei criterii:
Facebook salveaza persoanele selectate in aceasta audienta maxim 90 zile dupa ce au interactionat cu continutul respectiv.
Selectezi o plansa si adaugi persoanele care au deschis-o sau persoanele care au apasat pe unul din linkurile din plansa. Facebook pastreaza aceste persoane timp de maxim 365 zile.
Ai vazut de multe ori afirmatii precum degeaba ai numar mare de aprecieri la pagina daca foarte putine persoane interactioneaza, inclusiv in articole pe acest blog.
Ei, iata ca acum un numar mare de aprecieri pentru pagina companiei conteaza pentru ca te poti adresa cu o reclama tuturor acestor persoane!
Facebook pastreaza aceste persoane in lista maxim 365 zile.
Pentru ca o reclama pentru aceste audiente sa functioneze este necesar ca aceste liste sa contina peste 1000 de persoane.