Reclame Facebook – audienta personalizata
In articolul anterior am vorbit despre cele trei variante de obiective de marketing pe care Facebook Ads le ofera companiilor atunci cand vor sa comunice cu audienta lor folosind reclamele platite.
Dupa ce ai ales obiectivul de marketing potrivit pentru ceea ce doresti sa obtii, urmeaza alegerea si setarea audientei cu care doresti sa comunici.
Si la acest capitol Facebook iti ofera 3 variante:
-
audienta personalizata
-
audienta salvata
-
audienta asemanatoare
In acest articol voi vorbi despre audienta personalizata. Despre audienta salvata am vorbit aici.
Audienta personalizata
Facebook defineste audienta personalizata ca fiind acel grup de persoane care au o relatie cu afacerea ta, indiferent daca sunt clienti existenti sau persoane care au interactionat cu pagina ta pe Facebook sau pe alte platforme.
Audienta personalizata nu este potrivita pentru o companie care este la inceput, care inca nu are o baza de date cu clientii sau prospectii sai.
Ca sa fac o comparatie cu vanzarile: nu este instrumentul potrivit daca vrei sa faci cold calls.
Este instrumentul potrivit pentru a ajunge la clienti sau la oameni care si-au aratat intr-un fel sau altul interesul pentru compania ta.
Astfel, se presupune ca ai reusit sa obtii date de contact ale unor persoane interesate de compania ta sau de produsul pe care il ofera compania ta.
Poate fi vorba de lista de persoane care s-au abonat la newsletterul companiei sau de lista de conexiuni pe care le ai in profilul tau de LinkedIN sau de persoane care au vizitat site-ul tau.
Pentru a crea o audienta personalizata, ai 4 optiuni:
1. Fisier cu clienti
Cum functioneaza:
Facebook foloseste un fisier cu clienti, pe care i-l furnizezi tu, pentru a gasi potriviri intre clientii tai si persoanele de pe Facebook si pentru a crea o audienta pornind de la potriviri.
Poti alege intre urmatoarele optiuni:
-
sa incarci un fisier CSV sau TXT: folosesti anumite criterii pentru a identifica persoanele pe Facebook; criteriile sunt: adresa de email, numar telefon, nume de familie, cod postal, oras, judet, tara, anul nasterii, sex, varsta, etc.
Nu poti sa combini criteriile, deci vei incarca doar numere de telefon sau doar nume de familie, etc.
-
sa importi din MailChimp lista cu adresele de email
De exemplu, daca ai muncit sa cresti lista de abonati la newsletterul companiei si nu esti multumit de procentul de abonati care iti deschide mesajul trimis pe email, atunci poti sa comunici cu ei atunci cand se afla pe Facebook.
2. Trafic pe site-ul web
Cum functioneaza:
Facebook creeaza o lista cu persoanele care iti viziteaza site-ul web sau care vad anumite pagini de pe site-ul tau.
Pentru a crea aceasta audienta este necesar sa ai instalat pixelul Facebook.
Pixelul este un cod de urmarire pe care il genereaza Facebook si pe care il instalezi pe paginile site-ului tau, pe toate paginile sau doare pe anumite pagini care te intereseaza.
Daca nu ai o lista semnificativa de potentiali clienti sau clienti, atunci poti strange in aceasta lista vizitatorii care iti viziteaza site-ul.
Poti seta cateva criterii de urmarire a traficului, in functie de care Facebook intocmeste lista:
-
oricine iti viziteaza site-ul,
-
persoane care viziteaza anumite pagini de pe site-ul tau,
-
poti include sau exclude din persoanele care ti-au vizitat site-ul in functie de cuvinte-cheie.
Poti sa incluzi traficul din trecut al site-ului, dar nu mai mult de 180 zile.
Sau poti include persoane care au vizitat site-ul web in ultimele 180 zile, dar nu au revenit.
Facebook le identifica si le adauga automat in aceasta lista.
3. Activitati din aplicatie
Cum functioneaza:
Facebook creeaza o lista cu persoanele care au efectuat o anumita actiune in aplicatia sau jocul tau.
Daca afacerea ta are o aplicatie dedicata clientilor sai atunci aceasta optiune este foarte folositoare.
Ai posibilitatea sa te adresezi persoanelor care au accesat aplicatia, dar n-au mai revenit in ultimele 30 de zile sau persoanelor care au adaugat un produs in cos, dar n-au finalizat procesul de cumparare.
Solutia? Li te adresezi cu un voucher de cumparaturi si astfel cresti sansa sa se intoarca si sa faca achizitia respectiva.
4. Interactiuni pe Facebook
Cum functioneaza:
Facebook creeaza o lista cu persoanele care au interactionat cu continutul tau pe Facebook.
Este bine sa te adresezi cu o reclama platita persoanelor care au interactionat cu postarile paginii tale de companie pentru ca sunt deja familiarizate cu compania ta si le poti retine atentia mai usor.
In aceasta optiune, ai de ales intre urmatoarele forme de interactiune:
Clip video – creeaza o lista cu persoane care au petrecut timp vizionand clipurile tale.
In aceasta audienta Facebook introduce persoanele care au interactionat cu unul din clipurile postate pe pagina si le pastreaza timp de maxim 365 zile
Reclama de clienti potentiali – creeaza o lista cu persoane care au deschis sau au completat un formular de client potential pe Facebook.
Aici selectezi formularul de clienti pe care l-ai folosit anterior si alegi persoanele pe care doresti sa le salvezi in aceasta audienta in functie de trei criterii:
-
oricine a deschis formularul
-
persoane care l-au deschis, dar nu l-au trimis
-
persoane care l-au deschis si l-au trimis
Facebook salveaza persoanele selectate in aceasta audienta maxim 90 zile dupa ce au interactionat cu continutul respectiv.
Plansa – creeaza o lista cu persoane care au deschis plansa ta.
Selectezi o plansa si adaugi persoanele care au deschis-o sau persoanele care au apasat pe unul din linkurile din plansa. Facebook pastreaza aceste persoane timp de maxim 365 zile.
Pagina – creeaza o lista cu persoane care au interactionat cu pagina ta pe Facebook
Ai vazut de multe ori afirmatii precum degeaba ai numar mare de aprecieri la pagina daca foarte putine persoane interactioneaza, inclusiv in articole pe acest blog.
Ei, iata ca acum un numar mare de aprecieri pentru pagina companiei conteaza pentru ca te poti adresa cu o reclama tuturor acestor persoane!
Facebook iti da posibilitatea sa selectezi urmatoarele categorii de persoane:
-
toate persoanele care au interactionat cu pagina ta
-
orice persoana care ti-a vizitat pagina
-
persoane care au interactionat cu orice postare
-
persoane care au apasat pe orice buton de apel
-
persoane cau au trimis mesaj
-
persoane care au salvat pagina sau orice postare de pe pagina
Facebook pastreaza aceste persoane in lista maxim 365 zile.
Pentru ca o reclama pentru aceste audiente sa functioneze este necesar ca aceste liste sa contina peste 1000 de persoane.
Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.
VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!