Reclame Facebook – cum sa folosesti audienta salvata

facebook-audienta-salvata
Distribuie! - Sharing is caring!

Astazi, cand scriu al treilea articol din seria „reclame Facebook” si anume despre cum sa folosesti audienta salvata, Facebook imi arata ca sunt 9.500.000 de utilizatori in Romania.

Sunt clientii tai printre aceste noua milioane si jumatate?

Hai sa vedem!

Este bine ca inainte sa citesti acest articol sa parcurgi articolele anterioare: obiectivele de marketing si audienta personalizata.

Audienta salvata

Setarea unei audiente salvate careia Facebook sa-i arate reclama ta este cel mai usor lucru de facut daca stii foarte bine cine foloseste produsul sau serviciul pe care il ofera compania ta.

Platforma de Facebook Ads ofera o paleta larga de criterii din care sa selectezi pe acelea care corespund audientei tale.

Cand creezi o audienta salvata, ai posibilitatea sa folosesti o audienta personalizata. Despre aceasta am vorbit in articolul audienta personalizata, asa ca nu voi relua aici.

Ca sa creezi o audienta salvata, Facebook iti pune la dispozitie urmatoarele criterii din care sa alegi pentru a ajunge la oamenii care te intereseaza:

  • Locatie
  • Varsta
  • Sex
  • Limbi cunoscute
  • Tintire detaliata: date demografice , interese si comportamente si categorii Facebook
  • Conexiuni

Locatie

Aici poti sa selectezi tipul locatiei:

  • tara,
  • judet/regiune,
  • DMA (Designated Market Area, doar pentru SUA),
  • oras,
  • cod postal,
  • adresa

De asemenea poti sa alegi intre patru criterii:

  • toata lumea din aceasta locatie,
  • persoane care locuiesc in aceasta locatie,
  • persoane aflate recent in aceasta locatie
  • persoane care calatoresc in aceasta locatie.

Exemplu de setare

Daca magazinul tau se afla in Sibiu, evident ca nu doresti sa arati reclama ta tuturor persoanelor cu cont de Facebook din Romania, ci doar din Sibiu sau judetul Sibiu.

Daca serviciul tau se adreseaza turistilor care vin in Romania, atunci selectezi persoane care calatoresc in aceasta locatie.

Varsta

Cu siguranta stii care este categoria de varsta a clientilor tai. Foloseste-te de aceasta informatie si selecteaza corect varstele, nu-i indica lui Facebook sa arate reclama ta care se refera la cursuri de dezvoltare personala celor cu varsta intre 13-65 de ani.

Sex

Aici este simplu.

Limbi cunoscute

Completeaza acest camp doar daca audienta pe care o vizezi vorbeste o limba care nu este uzuala pentru locatia aleasa.

La profilul meu trecusem ca limbi vorbite franceza si engleza. Cand am vazut ca Facebook imi arata reclame in franceza, m-am intors la profil si am sters limbile straine vorbite.

Aceasta varianta este folositoare daca oferi servicii sau produse care se adreseaza strainilor din Romania.

Date demografice

Sub-criterii

Studii:

  • nivel de studii (liceu, facultate, diploma de master, studii post-universitare, etc),
  • domeniu de studii,
  • scoli,
  • ani de studiu

Exemplu de setare

Daca oferi cursuri de master, te adresezi celor care au terminat o facultate din domeniul respectiv de studiu. Sau poate te intereseaza doar absolventii unei anumite facultati si atunci cauti numele facultatii respective.

Generatie:

  • generatia X,
  • generatia Y,
  • generatia anilor 50 (doar pentru SUA)

Acasa:

componenta familiei (locuinte familiale si locuinte pentru colegi de apartament)

Evenimente din viata:

Aniversare

  • departe de familie,
  • logoditi recent (1 an, 3 luni, 6 luni),
  • mutati recent,
  • plecati din orasul natal

Exemplu de setare

Daca ai un restaurant, te poti adresa logodnicilor care urmeaza sa isi serbeze 6 luni de logodna cu o oferta pentru o cina in doi.

Prieteni cu:

  • barbati care isi serbeaza ziua de nastere in 7-30 zile
  • femei care isi serbeaza ziua de nastere in 0-7 zile sau 7-30 zile
  • persoane care isi serbeaza ziua de nastere in 0-7 zile sau 7-30 zile
  • persoane care au mentionat ca s-au mutat in ultimele 6 luni
  • persoane care au mentionat ca s-au casatorit in ultimele 30 zile
  • persoane care au mentionat ca s-au logodit in ultimele 30 zile

Exemplu de setare

Daca esti furnizor de cadouri, atunci te poti adresa persoanelor care sunt prieteni cu persoane care isi serbeaza ziua de nastere peste 7 zile sau o luna. Aici poti sa segmentezi oferta ta in functie de sexul aniversatului.

Persoane proaspat casatoriti (1 an, 6 luni, 3 luni)

Persoane care sunt implicate intr-o relatie la distanta

Persoane care au mentionat in ultimele 6 luni ca au un serviciu nou

Exemplu de setare

Daca ai o agentie de turism si ai pachete de weekend atunci te poti adresa cuplurilor care vor implini in curand un an de la casatorie ca sa mearga sa sarbatoreasca.

Zi de nastere:

  • luna de nastere
  • persoane ale caror zi de nastere urmeaza intr-o saptamana

Parinti:

  • care asteapta un copil,
  • care au un copil cu varsta intre 0-12 luni,
  • toate persoanele care sunt parinti,
  • parinti cu copii intre 8-12 ani, 13-18 ani, 18-26 ani, 1-2 ani, 6-8 ani, 3-5 ani.

Aici posibilitatea de tintire este foarte variata, nevoile sunt diverse asa cum stim cand este vorba de un copil in familie: de la cursuri de parenting, la carti de specialitate, informatii cu privire la gradinite si scoli, tot felul de cursuri pentru copii, locuri de joaca, servicii de bone, etc. Comunitatea de parinti de pe Facebook este foarte puternica.

Relatie:

  • persoane interesate de barbate, femei, barbati si femei sau nespecficat
  • relatie amoroasa: casatorit, despartit, divortat, vaduv, logodit, nespecificat, parteneriat domestic, relatie complicate, singur, uniune civila, intr-o relatie, intr-o relatie deschisa.

Serviciu:

  • angajatori
  • domenii de activitate
  • functii

Exemplu de setare

Daca vrei sa promovezi un program de vanzari, atunci te poti adresa persoanelor care au o anumita functie.

Daca programul tau este destinat celor care lucreaza in arhitectura, atunci poti sa selectezi acest domeniu de activitate.

Interese

La aceasta categorie, Facebook listeaza noua domenii pentru care utilizatorii si-au manifestat interesul, adica au mentionat sau au apreciat pagini care corespund acestora.

  • Afaceri si industrie
  • Alimente si bauturi
  • Divertisment
  • Familie si relatii
  • Fitness si wellness
  • Hobby-uri si activitati
  • Moda si cumparaturi
  • Sporturi si activitati in aer liber
  • Tehnologie

Exemplu de setare

Daca esti o sala de fitness in Sos Pantelimon si te intereseaza sa arati oferta ta de zumba cu discount femeilor din zona, atunci adaugi aceasta adresa la locatie, selectezi femei, alegi varstele, selectezi zumba la interese si detinatori de telefoane smartphone la comportamente pentru ca Facebook sa-ti arate reclama femeilor care se conecteaza la contul lor folosind un smartphone.

De asemenea poti sa te adresezi celor care si-au aratat interesul pentru o anumita pagina de companie sau brand. De exemplu daca doresti sa arati colectia de pantofi a magazinului tau poti sa cauti la Interese numele concurentei. Daca exista destule mentionari sau like-uri la pagina respectivului brand, numele acestuia apare si il poti selecta ca interes. Atentie sa nu il selectezi ca angajator pentru ca exista si aceasta posibilitate.

Comportamente

Facebook Ads ofera aici opt categorii

  • Activitati digitale
  • Afinitate multiculturala
  • Aniversare
  • Clasificarea consumatorilor
  • Calatorii
  • Expati
  • Sezoniere si evenimente
  • Utilizatori de dispozitive mobile

Exemplu de setare

Daca ai un serviciu care se adreseaza oamenilor din social media, mai ales celor care administreaza pagini de Facebook, atunci poti sa gasesti aceasta categorie de profesionisti la Activitati digitale.

Tot aici ii gasesti pe cei care au mentionat in contul lor de Facebook ca sunt proprietari de afaceri mici.

Daca oferi un produs sau serviciu in domenii conexe turismului sau calatoriilor, poti sa explorezi categoria Calatorii ca sa vezi daca iti gasesti aici clientii.

Nu uita sa bifezi si o varianta de la categoria Utilizatori de dispozitive mobile.

O statistica publicata de Mediafax anul acesta spune ca 53% din romani sunt utilizatori de smartphone. Dintre acestia 38% au afirmat ca pentru a intra pe internet folosesc mai degraba smartphone-ul decat computerul.

O alta statistica din 2014 spunea ca din numarul total de romani prezenti in acel moment pe Facebook 70% isi accesau contul de pe tableta sau smartphone. Acum, in 2017 sunt sigura ca procentul este mai mare.

Conexiuni

Aici bifezi optiuni in functie de:

Pagini Facebook:

  • persoanele carora le place pagina ta
  • prieteni ai persoanelor carora le place pagina ta
  • exclude persoanele carora le place pagina ta

Aplicatii:

  • persoanele care au folosit aplicatia ta
  • prieteni ai persoanelor care au folosit aplicatia ta
  • exclude persoanele care au folosit aplicatia ta

Evenimente:

  • persoane care au raspuns la evenimentul tau
  • exclude persoanele care au raspuns la evenimentul tau

Combinatii avansate

DE RETINUT

Pentru a rafina audienta tintita, foloseste optiunea Exclude persoane si Restrange audienta.

Daca esti interesat de promovarea companiei sau afacerii tale pe social media, te invitam sa ne contactezi la 0745.548.400 sau iulia.uta[at]gipmedia.ro.

VREI sa-ti promovezi afacerea prin Facebook? Aboneaza-te!


Iulia Cristina Uta
Iulia Cristina Uta
"...exersez social media din 2010."

Comentariile sunt inchise.

Reclame Facebook – cum sa folosesti audienta salvata
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Prin utilizarea acestui site sunteți de acord cu Politica de confidentialitate.