Sunt clientii tai printre aceste noua milioane si jumatate?
Hai sa vedem!
Este bine ca inainte sa citesti acest articol sa parcurgi articolele anterioare: obiectivele de marketing si audienta personalizata.
Platforma de Facebook Ads ofera o paleta larga de criterii din care sa selectezi pe acelea care corespund audientei tale.
Cand creezi o audienta salvata, ai posibilitatea sa folosesti o audienta personalizata. Despre aceasta am vorbit in articolul audienta personalizata, asa ca nu voi relua aici.
Aici poti sa selectezi tipul locatiei:
De asemenea poti sa alegi intre patru criterii:
Daca magazinul tau se afla in Sibiu, evident ca nu doresti sa arati reclama ta tuturor persoanelor cu cont de Facebook din Romania, ci doar din Sibiu sau judetul Sibiu.
Daca serviciul tau se adreseaza turistilor care vin in Romania, atunci selectezi persoane care calatoresc in aceasta locatie.
Cu siguranta stii care este categoria de varsta a clientilor tai. Foloseste-te de aceasta informatie si selecteaza corect varstele, nu-i indica lui Facebook sa arate reclama ta care se refera la cursuri de dezvoltare personala celor cu varsta intre 13-65 de ani.
Aici este simplu.
Completeaza acest camp doar daca audienta pe care o vizezi vorbeste o limba care nu este uzuala pentru locatia aleasa.
La profilul meu trecusem ca limbi vorbite franceza si engleza. Cand am vazut ca Facebook imi arata reclame in franceza, m-am intors la profil si am sters limbile straine vorbite.
Aceasta varianta este folositoare daca oferi servicii sau produse care se adreseaza strainilor din Romania.
Daca oferi cursuri de master, te adresezi celor care au terminat o facultate din domeniul respectiv de studiu. Sau poate te intereseaza doar absolventii unei anumite facultati si atunci cauti numele facultatii respective.
componenta familiei (locuinte familiale si locuinte pentru colegi de apartament)
Daca ai un restaurant, te poti adresa logodnicilor care urmeaza sa isi serbeze 6 luni de logodna cu o oferta pentru o cina in doi.
Daca esti furnizor de cadouri, atunci te poti adresa persoanelor care sunt prieteni cu persoane care isi serbeaza ziua de nastere peste 7 zile sau o luna. Aici poti sa segmentezi oferta ta in functie de sexul aniversatului.
Daca ai o agentie de turism si ai pachete de weekend atunci te poti adresa cuplurilor care vor implini in curand un an de la casatorie ca sa mearga sa sarbatoreasca.
Aici posibilitatea de tintire este foarte variata, nevoile sunt diverse asa cum stim cand este vorba de un copil in familie: de la cursuri de parenting, la carti de specialitate, informatii cu privire la gradinite si scoli, tot felul de cursuri pentru copii, locuri de joaca, servicii de bone, etc. Comunitatea de parinti de pe Facebook este foarte puternica.
Daca vrei sa promovezi un program de vanzari, atunci te poti adresa persoanelor care au o anumita functie.
Daca programul tau este destinat celor care lucreaza in arhitectura, atunci poti sa selectezi acest domeniu de activitate.
La aceasta categorie, Facebook listeaza noua domenii pentru care utilizatorii si-au manifestat interesul, adica au mentionat sau au apreciat pagini care corespund acestora.
Daca esti o sala de fitness in Sos Pantelimon si te intereseaza sa arati oferta ta de zumba cu discount femeilor din zona, atunci adaugi aceasta adresa la locatie, selectezi femei, alegi varstele, selectezi zumba la interese si detinatori de telefoane smartphone la comportamente pentru ca Facebook sa-ti arate reclama femeilor care se conecteaza la contul lor folosind un smartphone.
De asemenea poti sa te adresezi celor care si-au aratat interesul pentru o anumita pagina de companie sau brand. De exemplu daca doresti sa arati colectia de pantofi a magazinului tau poti sa cauti la Interese numele concurentei. Daca exista destule mentionari sau like-uri la pagina respectivului brand, numele acestuia apare si il poti selecta ca interes. Atentie sa nu il selectezi ca angajator pentru ca exista si aceasta posibilitate.
Facebook Ads ofera aici opt categorii
Daca ai un serviciu care se adreseaza oamenilor din social media, mai ales celor care administreaza pagini de Facebook, atunci poti sa gasesti aceasta categorie de profesionisti la Activitati digitale.
Tot aici ii gasesti pe cei care au mentionat in contul lor de Facebook ca sunt proprietari de afaceri mici.
Daca oferi un produs sau serviciu in domenii conexe turismului sau calatoriilor, poti sa explorezi categoria Calatorii ca sa vezi daca iti gasesti aici clientii.
O statistica publicata de Mediafax anul acesta spune ca 53% din romani sunt utilizatori de smartphone. Dintre acestia 38% au afirmat ca pentru a intra pe internet folosesc mai degraba smartphone-ul decat computerul.
O alta statistica din 2014 spunea ca din numarul total de romani prezenti in acel moment pe Facebook 70% isi accesau contul de pe tableta sau smartphone. Acum, in 2017 sunt sigura ca procentul este mai mare.
Aici bifezi optiuni in functie de:
Pagini Facebook:
Aplicatii:
Evenimente:
Combinatii avansate
Pentru a rafina audienta tintita, foloseste optiunea Exclude persoane si Restrange audienta.